Planurile lui Donald Trump privind majorarea taxelor vamale ar putea ricoşa în direcţia greşită. Primele victime? Oamenii care l-au votat: Milioane de americani deja se chinuie să îşi găsească o maşină la un preţ accesibil, dacă noile tarife de import intră în joc visul de a avea o maşină devine aproape imposibil
Găsirea unei maşini accesibile în SUA a devenit deja o provocare pentru mulţi americani. Planurile lui Donald Trump, preşedintele ales al SUA, de a majora tarifele de import ameninţă să agraveze şi mai mult problema, scrie The Wall Street Journal.
Preşedintele ales Donald Trump a ameninţat că va da peste cap această strategie, promiţând în noiembrie să impună tarife de 25% Mexicului şi Canadei, o măsură care ar putea însemna anularea acordului de liber schimb pe care l-a negociat în primul său mandat.
În prezent, aproape o treime din toate vehiculele considerate accesibile - cu preţuri mai mici de 30.000 de dolari - vândute în SUA sunt fabricate în Mexic, inclusiv Nissan Sentra, Ford Maverick şi alte mărci populare. În urmă cu un deceniu, Mexicul era responsabil pentru o cincime din maşinile accesibile vândute în SUA.
Ţara de la frontiera americană a fost mult timp un punct de atracţie pentru producătorii auto care doresc să scape cheltuielile mari de producţie a unei maşini, în special pentru modelele mai mici care se vând la preţuri mai mici şi au marje de profit mai mici decât camioanele mai mari şi SUV-urile.
Potrivit analiştilor şi dealerilor auto, orice noi majorări de tarife vor fi atransferate către consumatori - cel puţin pe termen scurt - şi vor afecta cel mai mult maşinile şi SUV-urile cele mai accesibile.
Unele modele cu preţuri mai mici, cum ar fi Honda Civic sedan, sunt fabricate în Canada, iar piesele auto fabricate în cele două ţări vecine ar fi supuse în plus unor noi taxe comerciale, ceea ce ar creşte şi mai mult costurile pentru producători şi consumatori.
Planul lui Trump de majorare a tarifelor ar putea adăuga aproximativ 3.000 de dolari la costul mediu al fiecărei maşini vândute în SUA, potrivit unei estimări Wolfe Research.
Kia, care se numără printre producătorii auto cu operaţiuni în Mexic, produce în această ţară sedanurile compacte Forte şi K4 pentru exportul în SUA. Împreună, aceste două modele de vehicule au reprezentat aproximativ 18% din vânzările Kia în SUA.
Steven Center, şeful operaţiunilor Kia din SUA, atrage atenţia că adăugarea de noi bariere comerciale în America de Nord ar sfârşi prin a fi mai mult distructivă decât utilă pentru industria auto americană.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro