Probleme pentru una dintre cele mai mari companii auto din lume. Închide două fabrici şi lasă fără un loc de muncă peste 4.000 de oameni
Nissan vrea să elimine cel puţin 4.300 de locuri de muncă şi să închidă două fabrici, în dorinţa de a economisi 4,4 miliarde de dolari până în 2023, un plan de reduceri de costuri ce contrastează cu strategia expansionistă a fostului CEO Carlos Ghosn, informează Reuters.
Deciziile fac parte dintr-un plan de restructurare prezentat în iulie şi ar putea include reducerea gamei de autovehicule şi de opţiuni, reducerea locurilor de muncă în principal în birourile din Statele Unite şi Europa şi reducerea bugetelor de publicitate şi de marketing.
„Situaţia este gravă. O face sau moare”, a declarat pentru Reuters o persoană apropiată conducerii superioare a Nissan.
Cele mai multe reduceri planificate şi măsuri pentru îmbunătăţirea eficienţei au fost prezentate consiliului de administraţie al Nissan în noiembrie şi au primit aprobarea acestuia.
Compania a refuzat să comenteze.
Sub conducerea lui Ghosn, Nissan a pornit într-o expansiune globală, adăugând noi modele şi intrând agresiv pe pieţe precum India, Rusia, Africa de Sud şi Asia de sud-est, cheltuind foarte mult pentru promoţii şi marketing.
Acum, multe dintre aceste afaceri au ratat obiectivele de vânzări, iar directorii de la cartierul general estimează că până la 40% din capacitatea globală de producţie este neutilizată sau subutilizată.
În iulie, Nissan a declarat că va reduce 12.500 de locuri de muncă din 14 unităţi din întreaga lume, din Regatul Unit până în Spania, Mexic, Japonia, India şi Indonezia - şi va reduce gama de modele cu 10%.
La vremea respectivă, oficialii Nissan au declarat pentru Reuters că aceasta înseamnă închiderea unei linii de producţie la fiecare uzină.
Acum, Nissan are în vedere închiderea permanentă a două uzine, pe lângă reducerile de pe celelalte 14 unităţi.
Reduceri de posturi ar putea fi făcute la sediul central al Nissan din America de Nord din Tennessee şi la sediul european din Geneva.
Ghosn a spus la o conferinţă de presă ţinută în Beirut, pe 8 ianuarie, că performanţele slabe ale lui Nissan din 2017 sunt responsabilitatea lui Hiroto Saikawa, care a preluat oficial funcţia de CEO Nissan în aprilie 2017. "El a fost CEO şi a fost responsabil pentru asta", a spus Ghosn.
Vânzările globale ale Nissan ar putea scădea, conform unor analişti, la 5 milioane de vehicule, cu mult sub obiectivul de vânzări de 5,5 milioane pentru anul financiar curent.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro