Producătorul apei Zizin, controlat de familia Lazăr din Braşov, a făcut profit de 6 milioane de lei. Apa minerală naturală Zizin îşi are originea în Munţii Ciucaş
Apemin Zizin, producător de apă minerală naturală din judeţul Braşov, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 65,6 mil. lei (13,6 mil. euro), în creştere cu 4% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Apemin Zizin, producător de apă minerală naturală din judeţul Braşov, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 65,6 mil. lei (13,6 mil. euro), în creştere cu 4% faţă de anul anterior, potrivit calculului ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de peste 6 mil. lei (1,2 mil. euro), mai mult cu 24% faţă de anul precedent, când câştigul net al Apemin Zizin a fost de aproximativ 4,8 mil. lei (1 mil. euro), conform informaţii publice. Compania a ajuns în 2020 la un număr mediu de 132 de angajaţi.
Apemin sa concentrat în ultimii ani pe creşterea brandului Zizin, pe care la susţinut prin campanii de promovare şi campanii promoţionale. În 2017, compania a renunţat la o parte dintre contracte pentru realizarea de mărci proprii pentru reţelele de magazin. Mărcile private au ajuns în unii ani chiar şi la mai mult de jumătate din vânzările anuale ale companiei, conform informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii îmbuteliatorului.
Compania este deţinută de Laura şi Laurenţiu Lazăr, care au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată. Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 1994 au pus bazele societăţilor Lazăr Group Prod, cu activităţi în producţia şi comercializarea ambalajelor PET (de plastic).
În 1998, Apemin Zizin a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de 5 litri pentru apa minerală plată.
Acţionarii companiei din localitatea Zizin (jud. Braşov) au investit continuu în dezvoltarea afacerii, iar în 2017 au inaugurat un depozit lângă Bucureşti. În depozitul din Mogoşoaia compania a investit un milion de euro. Tot în acelaşi an, compania a achiziţionat două linii noi de îmbuteliere pentru brandul Zizin cu volum de 5 litri, respectiv, 19 litri, conform informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii companiei.
Zizin, brandul companiei din Braşov, este unul dintre cele mai vândute de pe segmentul apei îmbuteliate, o piaţă unde se luptă cu nume precum Borsec, Aqua Carpatica sau Dorna.
Apa minerală naturală Zizin îşi are originea în Munţii Ciucaş. Prima descriere a apelor minerale din localitatea Zizin a fost făcută de către doctorul Lucas Wagner, în 1773, potrivit datelor publicate pe site-ul producătorului de Apemin Zizin. Cu toate acestea, abia în 1936 a fost fondată staţia de îmbuteliere a apei minerale naturale Zizin extrasă din izvorul Ferdinand. Compania Apemin Zizin SA, societate cu capital privat autohton, a fost înfiinţată în anul 1991, la Braşov.
Piaţa apelor minerale din România valorează circa un miliard de euro. Datele analizate de compania de cercetare de piaţă Market Vector arată că românii consumă anual în medie 87 de litri de ape minerale, sub media Uniunii Europene de 117 litri. Ţările cu cel mai mare consum de apă minerală din UE sunt Italia, Germania şi Belgia, conform aceleaşi surse.
laurenţ iu.cotu@zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro