Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj a ajuns la afaceri de aproape 360 mil. lei, după o creştere de 20%, de patru ori mai alertă decât în 2022

Autor: Cristina Roşca Postat la 23 aprilie 2024 36 afişări

Producătorul de cos­metice Farmec din Cluj şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu circa 20%, până la 358 de milioane de lei (peste 71 mil. euro), avan­sul fiind susţinut de intra­rea pe noi segmente de piaţă, de extinderea reţelei de magazine proprii şi de investi­ţiile în producţie. Din punctul de vedere al businessului, este cel mai bun an pentru compania autohtonă.

Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj a ajuns la afaceri de aproape 360 mil. lei, după o creştere de 20%, de patru ori mai alertă decât în 2022

Producătorul de cos­metice Farmec din Cluj şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu circa 20%, până la 358 de milioane de lei (peste 71 mil. euro), avan­sul fiind susţinut de intra­rea pe noi segmente de piaţă, de extinderea reţelei de magazine proprii şi de investi­ţiile în producţie. Din punctul de vedere al businessului, este cel mai bun an pentru compania autohtonă.

Mai mult, avansul este de patru ori mai alert decât în 2022 (versus anul anterior), iar asta pe o piaţă unde consumul rămâne pru­dent, ro­mâ­nii fiind atenţi la modul în care îşi chel­tuie banii din cauza inflaţiei în continuare ridicate. „Cel mai important rezultat din 2023 rămâne atragerea de noi segmente de pu­blic, în mod special din rândul consuma­to­rilor tineri. Strategia noastră este aceea de a-i fideliza, motiv pentru care vom con­ti­nua, şi anul acesta, să lansăm produse inovative (…). Primul pas în acest sens va fi relansarea gamei Gerovital Plant“, spune Mircea Turdean, directorul general al Farmec.

Compania din Cluj are în portofoliu atât produse de îngrijire personală şi arti­cole de machiaj, cât şi bunuri de curăţenie, acestea din urmă sub mărcile Nufăr şi Triumf. Oficialii Farmec spun că vânzările au crescut pe toate segmentele.

„Anul 2023 a marcat o premieră pentru companie, intrarea pe segmentul dedicat îngrijirii pielii copiilor şi bebeluşilor, cu Gerovital Kids. Noua gamă a adus vânzări peste obiectivele stabilite şi are prognoze de creştere importante pentru acest an.“

Produsele companiei clujene sunt vân­dute prin mai multe canale, de la comerţul modern şi tradiţional la online şi export. Acest din urmă canal aduce sub 10% la cifra de afaceri, potrivit celor mai recente date ZF, însă oficialii companiei au spus în repetate rânduri că doresc dezvoltarea pieţelor externe.

Cel mai important canal este însă reţeaua proprie de magazine care numără aproape 30 de unităţi - 11 sub brandul Farmec şi 18 sub Gerovital. Acestora li se adaugă şi două francize.

În 2023 au fost deschise două unităţi, iar pentru acest an sunt bugetate cinci. Două magazine au fost deja inaugurate în Cluj şi Galaţi, urmând altele în Piteşti şi Sibiu.

Dincolo de expansiune, compania investeşte şi în producţie.

„Investiţiile în crearea de noi produse şi relansarea sub noi formule a unor game apreciate de consumatori au fost dublate de eforturile de a creşte nivelul de automatizare pe liniile de producţie. De asemenea, cererea crescută pentru articolele de curăţenie din gamele Nufăr şi Triumf a condus la investiţii în automatizare, atât în procesul de preparare, cât şi pe liniile de ambalare din cadrul secţiei dedicate.“

Iar investiţii în fabrica din Cluj unde lucrează 700 de salariaţi continuă, spun oficialii Farmec.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farmec,
cluj,
companie,
crestere,
produse

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.