Producătorul de panouri termoizolante Topanel din Râmnicu Vâlcea a finalizat anul trecut cu afaceri de 60 mil. euro şi estimează plus 10-15%. „Suntem optimişti în privinţa evoluţiei pieţei“

Autor: Mirabela Tiron Postat la 26 ianuarie 2025 46 afişări

Producătorul de panouri termoizolante Topanel din Râmnicu Vâlcea a finalizat anul trecut cu afaceri de 60 mil. euro şi estimează plus 10-15%. „Suntem optimişti în privinţa evoluţiei pieţei“

Producătorul de panouri termoizolante Topanel  din Râmnicu Vâlcea a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro, iar pentru anul acesta a bugetat o creştere cu 10–15%, datorită extinderii capacităţilor de producţie a panourilor termoizolante.

♦ A finalizat anul trecut investiţia de 10 mil. de euro în a doua linie de producţie, pentru a dubla capacitatea fabricii.

Producătorul de panouri termoizolante Topanel  din Râmnicu Vâlcea a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro, iar pentru anul acesta a bugetat o creştere cu 10–15%, datorită extinderii capacităţilor de producţie a panourilor termoizolante.

„Trebuie să menţionăm că cifra de afaceri este influenţată direct de fluctuaţiile preţurilor materiilor prime, ceea ce poate genera variaţii semnificative. În anul 2024 am realizat o producţie de 3,3 mil. mp panouri termoizolante, în creştere de aproximativ 7%, faţă de anul precedent“, a declarat pentru ZF Irina Tănăsescu, director comercial al Topanel.

Compania a derulat în ultimii trei ani investiţii  de peste 15 mil. de euro, ce au vizat diversificarea portofoliului de produse, extinderea capacităţilor de producţie, retehnologizarea primei linii de panouri termoizolante şi optimizarea eficienţei energetice.

Topanel a finalizat anul trecut investiţia de 10 mil. de euro în a doua linie de producţie, pentru a dubla ca­pa­citatea fabricii. Cea  de-a doua linie de producţie de pa­nouri termoizolante are o capacitate anuală de 2,5 mil. de metri pătraţi. Amplasată într-o hală de 7.000 mp, aceasta este echipată cu utilaje de ultimă generaţie.

Tot anul trecut, compania a pus în funcţiune cea de-a doua linie de profile zincate, cu care acoperă cererea din sectorul panourilor fotovoltaice, o piaţă în plină expansiune. Această investiţie, alături de modernizarea actualei linii de panouri termoizolante, în care a investit aproximativ 1,5 milioane de euro, sunt parte a planului de dezvoltare şi extindere a capacităţilor de producţie.

„Pentru acest an, continuăm să investim în calitatea produselor şi serviciilor (...) Totodată, alocăm resurse semnificative pentru digitalizarea proceselor comerciale şi de producţie, precum şi pentru modernizarea primei linii de panouri termoizolante“.

Fabrica deja existentă este situată în Râmnicu Vâlcea, unde compania are peste 40.000 de metri pătraţi de teren, platforme betonate. Jumătate este acoperită de halele de producţie şi depozitare.

Compania vinde în România, dar şi pe pieţe externe,  în Ungaria, Bulgaria, Serbia, Republica Moldova, Croaţia. Principalii clienţi ai companiei sunt constructorii care fac hale de depozitare, centre logistice, fabrici, malluri, magazine de bricolaj, magazine alimentare.

„Suntem optimişti în privinţa evoluţiei pieţei, tendinţă încurajată de programele de dezvoltare naţională, precum PNRR, de potenţialul României de a deveni un hub logistic regional, precum şi de expansiunea comerţului online, toate acestea contribuind la o cerere constantă de panouri termoizolante şi soluţii pentru închiderea spaţiilor industriale, pe care compania noastră este pregătită să o acopere“. Mai mult, ea a mai subliniat că . acest trend pozitiv este susţinut şi de dezvoltarea şi modernizarea sectorului agricol, care contribuie la creşterea cererii pentru soluţii eficiente de izolaţie“

Pe de altă parte, oficialii companiei au transmis că provocările pieţei sunt semnificative. Presiunile asupra lanţurilor de aprovizionare, fluctuaţiile preţurilor materiilor prime şi disponibilitatea acestora, deficitul de personal calificat, dar şi presiunea asupra costurilor operaţionale se menţin ca principale obstacole. „În plus, nivelul ridicat al taxelor reprezintă o provocare constantă pentru întregul sector.  Cu toate acestea, privim fiecare provocare ca pe o oportunitate de îmbunătăţire a fluxurilor companiei astfel încât să rămânem competitivi pe piaţă“

Topanel mai are în pregătire o nouă fabrică la Ghimbav, în judeţul Braşov, unde se asociază cu firma ICCO, deţinută de Călin-Filimon Costan. Aici ar urma să se producă plăci PIR, folosite în special pentru construcţia caselor pasive.

Compania a fost înfiinţată în 2008, iar în 2009 a ieşit primul panou termoizolant de pe linia sa de producţie. Printre clienţii Topanel se numără dezvoltatorii de spaţii industriale CTP, WDP, dar şi producătorul de componente auto Faurecia, constructorul PAB România, hipodromul din Ploieşti, mallurile Veranda, Promenada şi centrele comerciale din Râmnicu Vâlcea şi Satu Mare ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle.

Topanel Production Panels este deţinută de Revaty Limited, o companie înregistrată în Cipru, şi Vasile Dorin Voicu, potrivit platformei Termene.ro.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.