Produsele Alka ajung pe 40 de pieţe de pe cinci continente. „Exportul a ajuns pentru prima dată la peste 10% din producţie“
Alka Group, producătorul napolitanelor Alfers, al covrigeilor Toortitzi şi al brandului de cafea Stretto, a ajuns să fie prezent pe circa 40 de pieţe de pe cinci continente, conform informaţiilor furnizate de companie.
Alka Group, producătorul napolitanelor Alfers, al covrigeilor Toortitzi şi al brandului de cafea Stretto, a ajuns să fie prezent pe circa 40 de pieţe de pe cinci continente, conform informaţiilor furnizate de companie.
„În anul 2019 exportul a devenit prima dată „double digit“ (peste 10% - n. red.) din producţia noastră şi va continua să crească. Exportul face parte din abordarea noastră de business şi suntem mândri că ducem povestea Alka „invented&made in Romania“ (inventat şi produs în România - n. red.) către zeci de pieţe“, a spus Ady Hirsch, CEO al Alka Group, afacere fondată în urmă cu 25 de ani de familia israeliană Krenzia.
Pentru export Alka a creat brandurile Elephant (Toortitzi) şi Alka Home Cake (Prăjitura Casei).
Compania deţinea o fabrică în Bucureşti, însă anul trecut a mai deschis una, de data aceasta la Ploieşti. Investiţia în noua fabrică s-a situat la 11,5 milioane de euro, dintre care peste 3,5 mil. euro provin din cofinanţare privată, iar aproximativ 2,4 mil. euro reprezintă ajutor public nerambursabil, conform datelor furnizate anterior de companie.
Fabrica va fi alcătuită dintr-o hală de producţie, un depozit de materii prime, un depozit de produs finit, un corp administrativ, local tehnic, dar şi un magazin de desfacere cu terasă. Investiţia este una de tip lanţ integrat - de la preluarea materiei prime principale până la desfacerea directă către consumatori, potrivit ultimelor date.
„Am început producţia la Ploieşti în toamna anului trecut. Avem acolo câteva zeci de angajaţi în fabrică. Per total, grupul Alka are peste 800 de angajaţi“. Ady Hirsch spune că anul acesta grupul va face noi angajări pentru susţinerea creşterii businessului şi îmbunătăţirea execuţiei în piaţă.
Grupul Alka este prezent pe mai multe categorii de produse din industria alimentară: napolitane (Alfers), croissante (Croissantul Casei), prăjituri (Prăjitura Casei), biscuiţi (Biscuiţii Casei), snackuri sărate (Toortitzi), dar şi pe segmentul de cafea cu brandurile Stretto şi Gold Mocca. De asemenea, producătorul are în portofoliu şi branduri de napolitane şi biscuiţi Dr. Krantz.
Alka Trading Co, cea mai mare companie din grupul Alka, a raportat în 2018 o cifră de afaceri de 197 mil. lei (peste 42 mil. lei), arată datele de la Ministerul de Finanţe. Iar afacerile consolidate ale grupului Alka se învârt în jurul acestei cifre, conform estimărilor făcute de ZF pe baza unor date oferite anterior de companie. „În 2019 am avut o creştere de double digit (peste 10%) faţă de 2018, iar pentru 2020 estimăm un avans similar. Cele mai mari realizări ale grupului în 2019 au fost deschiderea noii fabrici de la Ploieşti şi extinderea pe pieţele externe“.
Managerul spune că anul acesta cele mai mari provocări vor fi aduse de lipsa forţei de muncă, de majorarea salariilor, dar şi de creşterea altor costuri.
De altfel, el estimează că pe pieţele pe care activează grupul Alka va creşte cu sub 10% din punct de vedere cantitativ şi peste 10% din punct de vedere valoric, creşterea în valoare fiind condusă de scumpirea produselor ca urmare a majorării costurilor de producţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro