Profesoară de română: „Aş scoate din programa din gimnaziu teoria gramaticală, în schimb aş insista pe activităţi prin care copiii să înveţe să scrie corect
Sistemul educaţional din România este „încremenit” la nivelul anilor 90 şi nu poate fi schimbat decât din interior. Greu de făcut ceva cu profesori de 50-60 de ani care te obligă să repeţi ca papagalul comentarii scrise de unii acum 50-80 de ani.
Pe Facebook, profesoara de română, Cristina Tunegaru a scris: „Aş scoate din programa de limba română din gimnaziu teoria gramaticală, în schimb aş insista pe activităţi prin care copiii să înveţe să scrie corect. Nu avem nevoie de adulţi care să identifice cazurile substantivelor şi modurile verbelor, ci de indivizi care să se exprime coerent şi care să formuleze mesaje clare, să argumenteze, să compare, să înţeleagă, să analizeze, utilizând un stil adecvat.
Aş propune la clasă o varietate de texte nonliterare, pe diverse teme, care să fie pe placul copiilor mei, texte referitoare la pasiunile lor, preocupările lor. Aceste texte se pot referi la explorarea cosmosului, natura, muzica. Am discuta despre aceste subiecte, exersând astfel limba. Pentru că limba română nu trebuie studiată ca un scop în sine, ci ca un mijloc de exprimare, de structurare a ideilor şi de reflecţie.
Iar textul literar trebuie privit ca o aventură în imaginaţie, copilul trebuie captivat, prins în lumea poveştii, din care să iasă mai bogat şi dornic de creaţie el însuşi. Literatura îi poate face pe elevi creatori. Întâi de lumi fantastice, dar mai târziu de – cine ştie? – un viitor mai frumos. Trebuie să îi dai copilului şansa aceasta de a concepe, de a crea şi de a-i încânta pe cei din jur cu rezultatul muncii sale”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro