Rafila: Siguranţa pacientului nu se rezumă doar la diagnosticul corect

Autor: Andreea Tobias Postat la 17 septembrie 2024 19 afişări

Ministrul Sănătăţii subliniază importanţa siguranţei pacientului în sistemul medical, descriind-o ca pe un fenomen complex care necesită o abordare multidimensională: „Lipseşte comunicarea”.

Rafila: Siguranţa pacientului nu se rezumă doar la diagnosticul corect

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a vorbit, marşi, la un eveniment organizat de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănatate cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranţei Pacienţilor, despre faptul că siguranţa pacientului e un fenomen complex.

„Diagnosticul trebuie să ducă pacientul într-o zonă de siguranţă, dar siguranţa pacientului ţine de foarte multe alte lucruri. Noi, ca minister, avem cel puţin două componente de care suntem responsabili şi ne facem treaba. Mă refer la investiţiile în sistemul de sănătate. De exemplu, pentru controlul infecţiilor asociate asistenţei medicale, derulăm în acest moment 120 de proiecte în spitalele din România. Este o activitate care dublează sau consolidează investiţiile în infrastructura nouă din sănătate”, a spus ministrul.

Rafila a adăugat că este un lucru care lipseşte, indiferent de care instituţie e vorba: „este un lucru care trebuie să genereze confort pacientului şi implicit siguranţă şi acel lucru nu poate fi impus din punct de vedere administrativ sau juridic. Este o problemă legată de comunicare. Ceea ce s-a întâmplat, de exemplu, la Pantelimon sau în alte spitale din România ţine foarte multe de partea de comunicare cu pacientul, care trebuie să ştie, dincolo de diagnosticul precis, ce urmează să i se întâmple, trebuie să existe acest dialog cu pacientul, cu familia pacientului şi toate lucrurile astea sunt cele care vor consolida siguranţa pacientului”.

„E un proces, e o chestiune de educaţie, de timp, de timeing, este şi problema suprasolicitării personalului medical, care uneori nu este suficient”, a adăugat ministrul.

Rafila a menţionat că se lucrează acum la noi standarde de angajare în diversele categorii din spitale, pentru că normativele sunt vechi.

„Singurul răspuns pe care putem să îl dăm pentru siguranţa pacientului este să lucrăm împreună, bineînţeles, inclusiv universităţile, pentru că sunt creatoarele de profesionişti pentru sistemul de sănătate. Nu e vorba de o invitaţie la colaborare. Trebuie să credem pentru realizarea siguranţei pacientului şi confortul pacientului din toate punctele de vedere, trebuie să fie cartea noastră de căpătâi”, a conchis ministrul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
rafila,
pacienţi,
comunicare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.