Regele a murit, traiasca regele!
In 2004, vedeta incontestabila a industriei auto romanesti a fost modelul Logan. Beneficiile aduse de noul model de la Dacia sunt cresterea vanzarilor fabricii de la Pitesti si atragerea de investitii pentru productia de componente.
In 2004, vedeta incontestabila a industriei auto romanesti a fost modelul
Acesta a fost sloganul anului pe piata auto romaneasca. Cel mai vandut model al tuturor timpurilor din Romania,
Britanicii iau in calcul achizitionarea unei Dacii
Pana la sfarsitul lui 2004, oficialii constructorului pitestean apreciaza ca vor fi vandute circa 25.000 de unitati sub sigla
Noua vedeta a uzinelor pitestene indreapta un atac si asupra pietei vestice de second-hand, cu vanzari anuale de aproximativ 12 milioane de unitati, din care Renault spera sa taie o felie cat mai consistenta pentru
Anul 2004 a insemnat o consolidare si pe piata romaneasca de automobile second-hand, care a devenit atractiva pentru straini. Prima companie care si-a facut intrarea in
Pe segmentul leasingului auto, absenta unor reglementari care sa delimiteze mai clar tipurile de finantare a limitat optiunile clientilor la contractele de leasing financiar. In 2004, dobanzile la contractele de leasing s-au stabilizat in marginile de 9-12% din valoarea contractelor.
Aplicarea noii Legi a leasingului, de la 1 februarie, va aduce o scumpire a unor automobile de import achizitionate in leasing. Aceasta deoarece accizele se vor aplica la intreaga valoare declarata in vama a automobilului, si nu la valoarea reziduala a contractului de leasing, de 20% din total. "Probabil ca anul viitor, persoanele fizice se vor orienta mai mult catre un credit bancar pentru achizitionarea unui autoturism", crede Elena Gaspar, presedintele Porsche Finance.
Tot de anul viitor, actorii pietei auto, dar si societatile de leasing se asteapta la diversificarea ofertei de finantare pentru achizitia de automobile in leasing. Este vorba, in principal, de aparitia locatiei pe termen lung ca o alternativa la leasingul clasic. Aceasta forma de leasing operational va fi oferita mai ales de catre societatile de leasing ale importatorilor de autovehicule.
Pe ansamblu, importatorii se asteapta anul acesta la un record al vanzarilor de automobile noi, dupa cel inregistrat in 1998. Piata a crescut, fata de 2003, cu 37%. Din cele peste 170.000 de autoturisme vandute, majoritatea sunt
Exportul de autovehicule a crescut si el cu aproximativ 60% fata de anul precedent, pe fondul vanzarilor de Solenza si Dacia Pick-up peste hotare. Tot in 2004 s-a consemnat si revenirea lui Daewoo printre exportatori, dupa cativa ani de pauza, chiar daca nivelul vanzarilor uzinei craiovene pe alte piete a fost redus.
Pe langa Renault Nissan
"Piata auto locala are de cativa ani o tendinta crescatoare care va continua si in anii urmatori. Sunt multi factori de care depinde evolutia pietei auto, cum este cazul pretului petrolului. Oricum, cred ca piata auto romaneasca va creste cu un ritm anual de cel putin 10-15% in urmatorii ani", apreciaza Brent Valmar, directorul general al Porsche
Dezvoltarea si productia Daciei
Indiferent de motiv, Romania a reusit sa atraga pana la finele lui 2004 peste 500 de milioane de euro in acest segment. Suma urmeaza sa se dubleze in urmatorii doi ani, o data cu finalizarea investitiilor pe care producatorii de componente le-au demarat deja.
"Important este ca in viitor sa vina tot mai multi furnizori de subansambluri complexe, de prim-montaj, caci acestia aduc tehnologie si valoare adaugata mare", spune Marius Carp, directorul general al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Principalele zone in care s-au concentrat investitiile in productia de componente auto sunt imprejurimile Pitestiului, Transilvania si, in mai mica masura, sudul tarii. Pornind de la zero, germanii de la Continental, Leoni, Kromberg&Schubert,
Zona centrala, din jurul Pitestiului, este fieful producatorilor francezi, cum ar fi Michelin sau SNR Roulments. Tot aici sunt localizati si cei 21 de furnizori pe care grupul Renault i-a adus pe piata romaneasca pentru modelul
Vechii furnizori, presati de concurenta noilor investitii, au incheiat parteneriate cu noul val de producatori. Printre societatile mixte infiintate se numara Krupp-Bilstein (amortizoare), Krupp Compa Arcuri (arcuri auto), Magnetto Weels (jenti), Autoliv
Printre investitiile planificate deja, a caror finalizare se asteapta in 2005, se numara cele ale companiei franceze Montupet, care se afla deja in negocieri pentru achizitionarea unui teren de 12,5 hectare la Cluj sau
O alta intrare planificata este cea a companiei portugheze Coindu, care va investi in Zona Libera Curtici-Arad 25 de milioane de euro intr-o linie de productie huse pentru autoturisme si avioane. La randul sau, producatorul Coficab din
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA