​Reportaj ZF în Gara de Nord unde ajunge azi trenul european: 11 chioşcuri şi zero POS-uri, niciun indicator de orientare în limba engleză, nicio informaţie afişată care să te ghideze spre alte mijloace de transport

Autor: Miruna Diaconu Postat la 17 septembrie 2021 58 afişări

​Reportaj ZF în Gara de Nord unde ajunge azi trenul european: 11 chioşcuri şi zero POS-uri, niciun indicator de orientare în limba engleză, nicio informaţie afişată care să te ghideze spre alte mijloace de transport

Când intri în Gara de Nord, parcă te întorci în timp, însă nu nostalgia e sentimentul care domină, ci mai degrabă un soi de dezamagire că ar fi putut fi altfel. Joi, 16 septembrie, cu o zi înainte de sosirea trenului european Connecting Europe Express, Gara de Nord nu părea a fi pregătită să primească străini, iar pentru turiştii din afară poate fi un real labirint să găsească un magazin de unde să îşi cumpere o apă sau chiar să meargă către un mijloc de transport.

Trenul European - Connecting Europe Express – ajunge vineri, 17 septembrie, la ora 12:21 în Gara de Nord din Bucureşti, cea mai mare gară din România, însă, probabil, una dintre cele mai vechi din ţară, care nu se poate ridica la standardele europene. Însă, dacă vor dori să îşi cumpere o apă de la cel mai apropiat magazin şi nu au lei româneşti, vor avea supriza că niciun magazin nu deţine un POS. Gara are opt peroane şi 14 linii, iar aproape în dreptul fiecărei linii se află câte un chioşc, mai exact 11 magazine, însă niciunul nu deţine un POS, fiind obligat să plăteşti doar cu bani cash dacă vrei să cumperi ceva.

Desigur, gara este plină de cafenele şi fast-fooduri, însă, dacă un străin ajunge în Gara de Nord şi doreşte să îşi ia o apă care să nu fie la preţ de restaurant, adică cu un adaos comercial mult mai mare faţă de un supermarket, singura variantă la care se poate plăti cu cardul este un mic supermarket, ascuns parcă după o cafenea. Dacă ajungi prima dată în Gara de Nord şi trenul opreşte la ultimele linii, cu greu o să găseşti supermarketul, mai ales că nu există nici indicatoare care să arate unde se află acesta.

Mai mult de atât, dacă un turist străin ajunge în Gara de Nord va fi o adevărată provocare având în vedere că nu există deloc indicatoare în engleză, poate doar cele de la casele de schimb valutar, cu bannere care este imposibil să le ratezi de oriunde te-ai afla în gară. Dacă cobori din tren şi ieşi în peronul principal, acolo unde se află şi cele mai multe fast-fooduri şi cafenele, vei avea trei opţiuni ca să poţi ieşi din gară, însă, care este ieşirea corectă va ţine doar de noroc, având în vedere că nu există niciun indicator, nici în română şi nici în engleză, cu privire la opţiunile de mijloc de transport şi locurile din Bucureşti în care poţi ajunge. În acest caz, singurul mijloc de transport care ar fi mai accesibil este metroul, însă, intrarea la metrou nu poate fi văzută, mai ales dacă mai există şi bannere publicitare în gară.

În faţa peroanelor există două tabele mari care anunţă sosirile şi plecările, acolo unde mulţi oameni se strâng şi stau în picioare aşteptând noi informaţii cu privire la mersul trenurilor. La mai puţin de 100 de metri de acestea se află o sală de aşteptare, care dispune de astfel de tabele, dar care mereu e aproape goală. Însă, nici aceasta nu are un indicator sau un semn în engleză care să arată încotro se află sala de aşteptare.

Zilele acestea, Gara de Nord este decorată cu poze tematice şi cu sigla - European Year of Rail 2021, dar cred că acestea sunt singurele lucruri europene din toată gara. Gara de Nord, cea mai mare din ţară, nu a mai fost renovată de mai bine de 20 de ani, iar o astfel de investiţie ar putea duce chiar la câteva sute de milioane de euro.

Cum i-ar putea încuraja statul român pe cetăţenii săi să folosească mai des transportul feroviar, când cea mai importantă gară din ţară  a rămas blocată în timp?

Connecting Europe Express este un tren care a plecat din gara Lisabona în data de 2 septembrie şi are ca ultimă staţie Paris, undeva va sosi pe data de 7 octombrie. În România va ajunge în România pe 17 septembrie, iar scopul acestui proiect este de a identifica problemele infrastructurii feroviare europene, astfel încât să fie îmbunătăţite şi dezvoltate în contextul atingerii obiectivelor climatice asumate de Uniunea Europeană.

Connecting Europe Express, trenul care merge în toate ţările europene, va parcurge circa 850 km în România în circa 20 de ore, însă distanţa pe care o va străbate la noi în ţară este la aproape jumătate faţă de cea dintre Portugalia şi Franţa, peste 1.400 de km, unde trenul va circula în jur de 17 ore.

 ​​

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
limba engleza,
refuz,
gara,
apa,
bucuresti,
crestere,
magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.