Richard de Graaf, ING Bank România: Suntem pregătiţi pentru a primi angajaţii la birou, dar limita va fi de 40%
„În prezent, implementăm un model hibrid de lucru şi continuăm să avem o abordare flexibilă în ceea ce priveşte prezenţa la birou. Sediul nostru central este pregătit pentru a primi în siguranţă angajaţii, dar limita pentru prezenţa la birou va fi de 40% la nivelul întregii organizaţii, respectând reglementările în vigoare. Ascultăm cu atenţie feedbackul colegilor noştri şi monitorizăm constant măsurile adoptate de guvern şi evoluţia pandemiei; în funcţie de acestea, vom putea lua noi decizii“, spune Richard de Graaf, head of HR, ING Bank România.
♦ Cei aproape 2.300 de angajaţi ai ING Bank România, a patra cea mai mare bancă din sistemul naţional în funcţie de valoarea activelor, implementează deja modul de lucru hidrid, însăşi această modalitate de lucru fiind într-o adaptare continuă la schimbările aduse de contextul sanitar.
„În prezent, implementăm un model hibrid de lucru şi continuăm să avem o abordare flexibilă în ceea ce priveşte prezenţa la birou. Sediul nostru central este pregătit pentru a primi în siguranţă angajaţii, dar limita pentru prezenţa la birou va fi de 40% la nivelul întregii organizaţii, respectând reglementările în vigoare. Ascultăm cu atenţie feedbackul colegilor noştri şi monitorizăm constant măsurile adoptate de guvern şi evoluţia pandemiei; în funcţie de acestea, vom putea lua noi decizii“, spune Richard de Graaf, head of HR, ING Bank România.
Potrivit datelor din cea mai nouă ediţie a anuarului ZF Cei Mai Mari Jucători din Economie, ING Bank România avea la finalul anului trecut 2,281 de angajaţi şi un portofoliu de active de 53,5 miliarde de lei.
„Sondajele noastre interne cu privire la experienţa de lucru acasă ne-au arătat că lucrul de acasă avut un impact pozitiv important asupra echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală (mai mult timp petrecut cu familia, economisirea timpului petrecut pe drum spre birou şi înapoi), asupra productivităţii şi colaborării angajaţilor. În consecinţă, noi ne-am dorit să extindem procesul de lucru de acasă şi să implementăm acest model hibrid, în detrimentul revenirii totale la birou“, mai spune Richard de Graaf.
Potrivit acestuia, trecerea de la programul de muncă tradiţional la cel de acasă sau hibrid a fost facilitateă şi de modul de organizare al echipelor în cadrul ING Bank România.
„Eram deja obişnuiţi să lucrăm în echipe autonome. Totodată, pe plan intern, folosim numeroase aplicaţii pentru comunicare şi colaborare - precum platforma Yammer, pentru a interacţiona şi pentru a avea un mediu profesional distractiv. De asemenea, avem conversaţii regulate (formale şi informale) pe Microsoft Teams, aşadar rămânem aceeaşi echipă unită, chiar dacă nu mai suntem cu toţii la birou.“
Dincolo de şedinţele clasice însă, Richard de Graaf spune că angajamentul salariaţilor faţă de companie a fost „hrănit“ şi cu sesiuni ceva mai diferite cum ar fi cele de sport şi de nutriţie, cu psihologi pe teme de sănătate mintală şi echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională.
„Această perioadă ne-a dovedit că munca de la distanţă este eficientă şi că va rămâne. Pandemia Covid-19, în ciuda tuturor dificultăţilor, a reuşit să accelereze transformarea digitală şi să demonstreze că putem opera, cu succes, şi într-un mod mai puţin convenţional. Cu siguranţă, nimeni nu şi-ar fi imaginat în urmă nu cu mult timp că am putea lucra într-o pondere de 95% de acasă, cu atât mai mult în cazul unei bănci cu peste 1,6 milioane clienţi.“
ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut în primul trimestru (T1) din 2021 un profit brut de 183 mil. lei, cu 11% peste nivelul raportat pentru aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit informaţiilor transmise de bancă. Avansul câştigului a fost influenţat de ascensiunea creditării, dar şi de reducerea costurilor cu provizioanele. Portofoliul de credite al ING Bank a avansat cu 2%, ajungând la sfârşitul lunii martie 2021 până la 29,4 mld. lei.
Producţia de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% faţă de ultimele luni ale lui 2020, revenind la nivelul prepandemic. împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate.
Totodată, cererea de credite ipotecare continuă tendinţa ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate, după cum a transmis banca recent.
Pe partea corporate, divizia Business Banking a anunţat că ING se alătură programului IMM Invest şi în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 mld. lei alocate pentru 2021. Creşterea creditării a antrenat şi majorarea veniturilor ING Bank cu 2% comparativ cu T1/2020, până la 544 mil. lei lei. în privinţa cheltuielilor operaţionale banca nu a transmis informaţii pentru T1/2021.
ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro