România trece la ora de vară. De unde vine ideea orei de vară şi unde s-a aplicat mai întâi
România a trecut în noaptea de sâmbătă spre duminică la ora oficială de vară, ora 3 devenind ora 4, conform Convenţiei fusurilor orare, la care ţara noastră a aderat din 1979.
Ideea orei de vară îi aparţine omului de ştiinţă Benjamin Franklin, în anul 1784, potrivit informaţiilor oferite de Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu" din Bucureşti. Franklin a scris un eseu numit "An Economical Project" în care a emis câteva idei pentru economisirea uleiului folosit la lămpile de iluminat, între care şi prelungirea administrativă a zilelor în timpul verii. Ideea lui Franklin a fost preluata de William Willett, un constructor britanic care a propus în 1907 să se adauge 20 de minute în fiecare duminică din aprilie şi să se scadă aceste minute în duminicile lunii septembrie.
Primii care au introdus ora de vară au fost germanii, începând cu 1916 (30 aprilie - 1 octombrie). Au urmat britanicii, ce au introdus ora de vară tot în 1916 (21 mai - 16 octombrie). La 19 martie 1918 s-a introdus şi in Statele Unite, dar în 1919, din cauza opozitiei fermierilor, s-a renunţat la ora de vară.
In România, ora de vară a fost introdusă prima oară în 1932 (22 mai - 2 octombrie). Din 1933 şi până în 1940, când s-a renunţat la ea, ora de vară era valabilă din prima duminică din aprilie şi până în prima duminică a lui octombrie. Reintroducerea orei de vară s-a produs în 1979.
În prezent, 70 de ţări au adoptat ora de vară. Ţările de la Ecuator şi de la tropicul Capricornului, precum şi China şi Japonia nu folosesc ora de vară.
Ce se întâmplă cu mersul trenurilor
Trecerea la ora oficială de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare, informează CFR Călători. Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora oficială de iarnă până în noaptea de 24/25 martie ora 3, care devine ora 4. După ora 4, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.
Trenurile de călători aflate în circulaţie între orele 3,01 şi 4 (ora iarnă) vor circula cu întârziere. Pentru aceste trenuri se vor stabili măsuri suplimentare pentru reducerea în parcurs a acestor întârzieri. Vor fi afectate de schimbarea de oră un număr de 43 trenuri InterRegio şi 41 trenuri Regio.
Având în vedere că şi în ţările vecine această trecere se face în aceeaşi zi de duminică, 25 martie, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după orariile din mersul de tren în vigoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro