Românii dau o treime din salariu pe mâncare. Laptele, carnea şi cafeaua s-au scumpit cu 40-50% faţă de 2008
Preţul a zece branduri din industria bunurilor de larg consum, o piaţă de 10 mld. euro, a crescut la raft cu 27% din mai 2008 până în prezent, o perioadă în care inflaţia a crescut cu 40%, iar salariile cu 30%, arată o analiză a ZF.
Într-o economie sugrumată, în care 700.000 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă şi 11 mld. euro din masa salarială s-au evaporat, alimentele, carburanţii şi utilităţile au topit în fiecare lună bugetul familiilor de români care mai alocă doar 1% pentru educaţie şi sub 3% pentru sănătate.
ZF a început în mai 2008 să analizeze în mod primar evoluţia preţurilor a 20 de produse alimentare într-un demers jurnalistic, în condiţiile în care şi atunci, ca şi în prezent, mâncarea este principala cheltuială a românilor.
Cele mai mari majorări de preţ le-au avut laptele (59%), carnea de pui (54%), cafeaua (42%), dar creşteri de peste 30% au fost înregistrate şi la făină, ape sau sucuri, Uleiul este singurul produs care s-a ieftinit cu 22%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro