Se anunţă vremuri grele pentru giganţii Facebook şi YouTube. Un senator vrea să dea o lege care îi face răspunzători pentru orice este postat pe platformele lor

Autor: Andra Stroe Postat la 19 iunie 2019 111 afişări

Un senator republican tocmai a dat o lovitură în Silicon Valley prin introducerea unui proiect de lege care i-ar putea face pe giganţii tehnologici, cum ar fi Facebook, Twitter şi YouTube, responsabili pentru fluxul de conţinut dăunător pe care în prezent se luptă să-l oprească de pe platforme.

Se anunţă vremuri grele pentru giganţii Facebook şi YouTube. Un senator vrea să dea o lege care îi face răspunzători pentru orice este postat pe platformele lor

Senatorul Josh Hawley a prezentat miercuri proiectul de lege, care propune eliminarea protecţiei companiilor de tehnologie, în prezent protejate de un articol de lege care le împiedică să fie trase la răspundere pentru orice conţinut ilegal postat pe platformele lor de utilizatori.

Proiectul de lege s-ar aplica numai companiilor cu peste 30 de milioane de utilizatori activi în SUA, peste 300 de milioane de utilizatori în întreaga lume sau mai mult de 500 de milioane de dolari în veniturile anuale globale. Jucătorii mari din Silicon Valley se încadrează cu uşurinţă în aceste categorii.

Dacă proiectul de lege va fi implementat, ar putea să schimbe în mod dramatic modelele de afaceri ale unor platforme sociale precum Facebook. În prezent, platforma monitorizează şi elimină conţinutul dăunător după ce este postat, în timp ce proiectul de lege al lui Hawley ar presupune ca acest control al postărilor să se aplice înainte de a fi afişate.

Cu toate acestea, proiectul de lege al lui Hawley pare să vină cu un scop foarte specific printre republicani – şi anume, pentru a se vedea dacă moderarea conţinutului lor impune vreun tip de prejudecăţi politice. Scopul declarat al proiectului de lege este de a încuraja companiile „să furnizeze o moderare a conţinutului neutră din punct de vedere politic.”

Conform termenilor proiectului de lege, companiilor le-ar putea fi acordată imunitate atât timp cât obţin o certificare care să ateste că algoritmii şi moderarea conţinutului furnizat nu sunt părtinitoare din punct de vedere politic, însă ar trebui să depună din nou această certificare la fiecare doi ani.

Pe parcursul anului trecut, partidul republican a fost vehement în a pune întrebări companiilor mari de tehnologie legate de faptul că ar avea o înclinaţie anticonservatoare. După o serie de acuzaţii aduse de Donald Trump în acest sens companiei Google, luna trecută preşedintele american a declarat într-o conferinţă de presă de la Casa Albă că Facebook şi Twitter au o atitudine discriminatorie împotriva conservatorilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
continut,
facebook,
proiect de lege

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.