Şeful care oferă angajaţilor 2.000 de dolari să plece în vacanţă: ”Oamenii sunt mai productivi ca niciodată”
Mark Douglas, CEO-ul companiei americane de marketing şi advertising SteelHouse, are o modalitate inedită de a-şi motiva angajaţii. Potrivit Business Insider, el îşi plăteşte angajaţii ca să plece în vacanţă, pentru ca ei să fie mai fericiţi. ”Un leu născut în captivitate, ţinut într-o cuşcă, se va întoarce în cuşcă în momentul eliberării. Nu va începe să alerge liber”, a declarat el pentru publicaţia americană. ”Când am început să le spunem oamenilor că au concediu nelimitat, nu au ştiut cum să interpreteze asta”, descrie el o primă decizie luată în companie, la fondarea acesteia, în 2010.
Până în 2011, Douglas a descoperit reţeta fericirii pentru angajaţii lui: să-i plătească atunci când merg în concediu. Angajaţii SteelHouse primesc 2.000 de dolari în fiecare an pentru a merge oriunde în lume şi a face orice (cât timp ceea ce vor să facă nu este ilegal). Au opţiunea de a cheltui aceşti bani pe o singură vacanţă sau să îi împartă pentru mai multe călătorii. ”Cultura noastră este simplă. Se bazează pe încredere şi pe ambiţie.”
Încrederea vine atât din partea angajaţilor, cât şi din a angajatorului. Angajaţii care îşi cumpără bilete de avion într-o zi de luni, vor primi decontul până marţi. Dacă nu pot plăti în primă fază costul biletului, compania le permită să folosească cartea de credit pentru rezervarea zborului. După întoarcerea din călătorie, ei îşi declară cheltuielile, iar acestea sunt decontate de companie, în limita a 2.000 de dolari.
Unii dintre angajaţi au spus că nu au nevoie de timp liber şi au cerut valoarea bonusului de călătorii de 2.000 de dolari, dar Douglas este foarte atent la modul în care banii sunt folosiţi. ”Chiar îmi doresc ca ei să meargă într-un loc în care să se simtă bine”, spune el.
Potrivit Business Insider, rezultatele nu au întârziat să apară: în ultimii trei ani, doar cinci din 250 de oameni au părăsit companiei. Dintre ei, trei au renunţat la locul de muncă din motive personale. Reprezentanţii companiei au descoperit şi că cei care se întorc dintr-o călătorie sunt mai productivi.
Douglas consideră că toate industriile ar putea să implementeze astfel de politici. Douglas spune că această strategie a fost inspirată de propria experienţă, în locuri de muncă unde se încurajau vacanţele. Douglas a mai spus că îşi doreşte ca membrii echipei sale (printre care unii care au o vârstă mai mică de 30 de ani şi mai puţini angajaţi), să îşi creeze propriile companii în care să iniţieze şi ei politici similare.
”Una e să spui - ai trei săptămâni de concediu, cum se întâmplă în cazul majorităţii companiilor; alta este să spui - Ai bani, iar dacă nu mergi în vacanţă să cheltui aceşti bani, se vor irosi.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro