Serbia a devenit dependentă de industria auto. Cu producţia Fiat în criză, economia are nevoie de un salvator

Postat la 06 martie 2019 64 afişări

Dacă Serbia are ceva în comun eco­nomic cu Ungaria, este accentul pus de gu­vern pe dezvoltarea indus­triei auto. In­ve­s­titorii străini sunt primiţi cu sub­venţii grase de la statul sârb, la fel ca în Ungaria, iar la aproape orice inaugurare de fa­brică este prezent şi preşedintele Aleksandar Vucic.

Serbia a devenit dependentă de industria auto. Cu producţia Fiat în criză, economia are nevoie de un salvator

Astfel, s-a ajuns ca peste 10% din exporturile Serbiei şi circa 14% din valoarea investiţiilor străine atrase de această ţară să reprezinte contribuţia industriei auto, no­tează FinancialObserver.eu. Sectorul asigură locuri de muncă pentru mai mult de 40.000 de persoane (2017).

 

Singurul constructor de autoturisme din Serbia, şi unul dintre cei mai mari investitori de acolo, este Fiat, însă compania italiană este în retragere la nivel mondial. Producţia italienilor în Serbia este în criză. Fabrica lor de la Kragujevac asamblează modelul Fiat 500L, ale cărui vânzări sunt în declin. Datele companiei arată că producţia uzinei a scăzut anul trecut la 60.000 de unităţi, de la  80.000 în 2017 şi 83.630 în 2016, nivel ce reprezintă doar jumătate din capacitatea totală, se arată într-o analiză a SeeNews.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
serbia,
industria auto,
fiat,
criza,
productie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.