Solina, cu afaceri estimate la 140 mil. lei din condimente şi ingrediente alimentare, la final cu o fabrică de 17 mil. euro: „Creştem atât pe piaţa internă, cât şi la export“
Solina România, ex Supremia Grup, unul dintre cei mai mari producători de ingrediente alimentare şi condimente din România, se aşteaptă la o cifră de afaceri de 140 de milioane de lei în 2021, în creştere cu 8,5% faţă de anul precedent, datorită cererii crescute pe piaţa internă, cât şi pe cea externă, potrivit reprezentanţilor companiei.
♦ În luna august a acestui an, compania şi-a mutat producţia de la Zacaria (Sibiu), fabrica temporară, la noua fabrică din Alba Iulia. ♦ Noua fabrică are o capacitate care poate creşte de la 800 de tone pe an la 1.200 de tone ♦ În 2017, Solina Group a cumpărat Supremia Grup, lider pe piaţa ingredientelor alimentare şi condimentelor din România, al cărui nume l-a schimbat ulterior.
Solina România, ex Supremia Grup, unul dintre cei mai mari producători de ingrediente alimentare şi condimente din România, se aşteaptă la o cifră de afaceri de 140 de milioane de lei în 2021, în creştere cu 8,5% faţă de anul precedent, datorită cererii crescute pe piaţa internă, cât şi pe cea externă, potrivit reprezentanţilor companiei.
„Până în prezent, anul 2021 a fost foarte bun pentru noi. Suntem în creştere în privinţa cifrei de afaceri, atât pe piaţa domestică, cât şi pe pieţele de export. Eforturile pe care le-am făcut în 2020, de a ne replia rapid pe noile trenduri de piaţă şi consum, produc acum rezultate palpabile şi mai mult, ne asigură dezvoltarea şi pentru anii care urmează. Estimăm la finele anului o cifră de afaceri de aproximativ 140 milioane de lei, în creştere cu 8,5% vs. 2020“, a spus Ciprian Grădinariu, country manager al Solina România, într-un interviu acordat pentru ZF.
Compania se aşteaptă la aceste rezultate, în contextul în care în luna august, a mutat producţia de la Zacaria (Sibiu), fabrica temporară, la noua fabrică din Alba Iulia. De altfel, Solina Phoenix are trei unităţi separate, special create pentru producţia soluţiilor uscate, producţia soluţiilor umede (sosuri, marinade) şi procesarea condimentelor.
„Estimăm că până la sfârşitul lunii octombrie vom reloca toate departamentele în incinta noii fabrici, care va avea o capacitate sporită de la 800 de tone pe an la 1.200 de tone şi care este construită conform celor mai noi şi moderne standarde de calitate şi siguranţă. Noua facilitate de producţie de la Alba Iulia este un proiect inovator, o fabrică a viitorului“. Solina România este o companie cu 240 de angajaţi.
Investiţia în construirea fabricii s-a ridicat la 17 milioane de euro.
Cu o cifră de afaceri de aproape 130 mil. lei, în scădere cu 7% faţă de 2019, Solina s-a clasat anul trecut pe locul trei în topul celor mai mari producători de sare, ingrediente şi condimente din România după cifra de afaceri, fiind devansată de Dr. Oetker şi Salrom, conform datelor ZF din catalogul anual Cei mai mari jucători din economie. Din cifra de afaceri realizată în 2020, 16,7 milioane de lei, adică circa 13%, a fost valoarea exporturilor.
Grădinariu spune că anul 2020 a fost o provocare în adevăratul sens al cuvântului pentru Solina, iar cel mai mare impact al pandemiei de COVID-19 a fost în domeniul serviciilor de mâncare, divizie afectată în principal din cauza închiderii restaurantelor şi hotelurilor pe perioada stării de urgenţă.
„Am recurs la soluţii pe termen scurt, dar am observat rapid că acestea vor continua să se aplice şi pe termen mediu şi lung. Aici mă refer la explorarea gusturilor şi bucătăriilor internaţionale (deoarece în imposibilitatea de a călători, consumatorii au început să caute nostalgia vacanţelor), parteneriate cu chefi bucătari pentru a aduce în retail preparate care înainte de pandemie se găseau doar în meniurile restaurantelor, dar şi soluţii pentru a uşura procesul de gătit acasă, cu ajutorul preparatelor ready to eat sau easy to cook“,
În ceea ce priveşte numărul comenzilor, el menţionează că s-au menţinut numeric la nivelurile anterioare sau au fost chiar mai multe, însă cantitatea medie a avut fluctuaţii mari, în strânsă legătură cu efectele valurilor succesive ale pandemiei. El a adăugat că şi în prezent se resimt schimbări la nivelul tuturor pieţelor, schimbări care vor persista pe termen mediu şi lung. „Dacă mesele servite în oraş deveniseră parte din activităţile cotidiene, acum, mai mult de jumătate dintre consumatorii români se îndreaptă spre a lua masa şi a găti în propria locuinţă.“
În industria cărnii, executivul spune că cele mai proeminente tendinţe se conturează în jurul produselor uşor de pregătit de către consumatorii, iar o a doua tendinţă majoră se referă gust, clienţii dorindu-şi să se întoarcă la origini, de a recrea preparate tradiţionale. Totodată, el afirmă că consumatorii sunt din ce în ce mai atenţi la ceea ce aleg să pună în coş, căutând etichete curate şi produse cât mai naturale, chiar artizanale. „O altă tendinţă majoră generată în mare parte de contextul pandemic este aceea referitoare la aspectele etice. Aici discutăm despre trasabilitate, sustenabilitate, producţie şi aprovizionare sustenabilă, achiziţie a produselor locale.“
„Orice criză este în sine o oportunitate de îmbunătăţire. În cazul meu, criza indusă de pandemie, venea după cea pe care am traversat-o în 2019 după incendiul din februarie (când a ars fabrica de lângă Alba Iulia – n.red.). În ambele situaţii de criză, m-am concentrat asupra aspectelor esenţiale, nu m-am pierdut prea mult în detalii, am urmărit să ne îndeplinim rolul faţă de clienţii noştri şi să atingem obiectivele noastre de business“, a conchis Ciprian Grădinariu. El conduce compania de peste 16 ani.
Investiţia în construirea fabricii s-a ridicat la 17 milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro