STUDIU: Cheltuielile de media vor creşte cu 6,5% la nivel mondial, în acest an

Autor: Departamentul Life Postat la 03 februarie 2014 63 afişări

Cheltuielile de media vor creşte în acest an cu 6,5% la nivel internaţional, până la 521,6 miliarde de dolari, cea mai importantă creştere anuală din ultimii patru ani, potrivit unui studiu realizat de Magna Global, informează Initiative Media.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, punctează cele mai relevante concluzii pentru piaţa media a anului 2013 şi realizează o prognoză pentru anul 2014, pe baza informaţiilor din cel mai recent studiu referitor la piaţa globală de media realizat de Magna Global.

Astfel, la nivel internaţional, se poate observa o evoluţie pozitivă a economiei, care se reflectă şi în evoluţia volumului cheltuielilor de media, realizându-se o creştere cu 3,2% în 2013, comparativ cu 2012. Pentru anul 2014, în plan mondial, se aşteaptă o continuare a tendinţei ascendente, ceea ce se va concretiza într-o creştere de 6,5%, ajungându-se astfel la un volum global de cheltuieli de media de 521,6 miliarde de dolari, cea mai importantă creştere anuală din ultimii 4 ani.

"Situaţia Europei Centrale şi de Est (CEE) este similară cu cea globală", spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media. "Anul trecut, CEE a înregistrat o creştere considerabilă, de 7,9%, principalul motor de creştere fiind constituit de Rusia şi Turcia. În 2014 ne aşteptăm ca volumele de cheltuieli de media din CEE să crească cu un procent similar. În acest context, România se află într-o evoluţie flat în ultimii 2 ani, cu menţinerea acestei evoluţii şi pentru 2014. Sperăm ca trendul pozitiv să atingă şi România în anul 2015", mai spune Alexandra Olteanu.

Potrivit comunicatului, din punct de vedere al evoluţiilor, zona digitală deţine supremaţiala nivel mondial. În anul 2013 s-a înregistrat o creştere a volumului de 16%, atingându-se o cotă de piaţă de 24%. Reţelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescând astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre susţinătorii evoluţiei către veniturile din mobile advertising, care aproape s-au dublat (+85%) ajungând la 16 miliarde de dolari.

"Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi creşterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying - model de buying care cuprinde real time bidding şi alte platforme automate de trading pentru video şi display. Conform studiului Magna Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investiţiile în această zonă vor continua să crească până vor atinge 32 miliarde de dolari în 2017. Şi în România, orientarea clienţilor către performance digital media creează premisele creşterii volumelor investite în modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa în avangarda acestui trend", mai spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media România.

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works şi Medic One.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
INITIATIVE,
MAGNA GLOBAL,
PUBLICITATE
/actualitate/studiu-cheltuielile-de-media-vor-creste-cu-6-5-la-nivel-mondial-in-acest-an-12015202
12015202
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.