Studiu UNSAR: Circa 42% dintre români susţin că sunt mai interesaţi, ca urmare a pandemiei, de protecţia oferită de asigurările de sănătate, 37% de asigurarea locuinţelor şi 30% de asigurările de viaţă
Românii au devenit mai interesaţi de protecţia prin asigurare, în urma efectului generat de pandemia de COVID-19, astfel 4 din 10 români susţin că pandemia le-a crescut interesul pentru asigurările de sănătate, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR) al unui studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), la solicitarea UNSAR.
„Nevoia de siguranţă este în creştere, iar oamenii au simţit poate mai mult ca oricând necesitatea de a fi protejaţi în faţa riscurilor printr-o poliţă de asigurare. De altfel, aceşti indicatori de percepţie sunt în linie cu cele mai recente rezultate înregistrate la nivel de piaţă. Este deci important ca programele de educaţie financiară şi campaniile de informare să ajungă la şi mai mulţi români, UNSAR accelerându-şi eforturile şi în acest sens”, a transmis Adrian Marin, Preşedintele UNSAR.
Circa 42% dintre români, comparativ cu 28% în 2020, spun că sunt mai interesaţi, ca urmare a pandemiei, de protecţia oferită de asigurările de sănătate, 37% de asigurarea locuinţelor, faţă de 24% în 2020 şi 30% de asigurările de viaţă pentru şomaj şi preluarea temporară a ratelor, faţă de 23% în 2020.
În ceea ce priveşte impactul pandemiei asupra situaţiei financiare a populaţiei, numai 1 din 5 respondenţi a declarat că va economisi mai mult ca urmare a pandemiei, respectiv 22%, ceea ce indică o scădere de 14 puncte procentuale faţă de 2020. Aceşti respondenţi şi-ar plasa economiile mai ales în depozitele bancare şi în asigurări de viaţă, în timp ce ponderea celor care ar investi pe bursă, titluri de stat sau imobiliare este sub 10% din total.
Barometrul IRES-UNSAR privind percepţia riscului şi cultura asigurărilor în România a fost realizat pe un eşantion format din 1.336 respondenţi cu vârsta între 18-50 de ani, în mai 2021, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro