Supremaţia motorului diesel se clatină
Pe piaţa autoturismelor de oraş, diesel-ul înregistrează un regres rapid, majoritatea modelelor mici de autoturisme renunţând deja la aceast tip motoar în favoarea alternativelor, iar tendinţa va continua să crească, având în vedere viitoarele norme europene, scrie Les Echos.
În Franţa, vânzările din segmetnul de piaţă al maşinilor Renaul Clio sau Peugeot 208 au fost de 51% de la începutul anului, comparat cu 58% în aceeaşi perioadă a lui 2012.
Acuzate că ar fi foarte poluante şi nocive pentru sănătate, imaginea motoarelor diesel s-a degradat în timp, chiar dacă tehnologia nu a încetat să se îmbunătăţească, în special filtrele de particule.
Diferenţa de preţ dintre litrul de benzină şi litrul de motorină s-a diminuat considerabil, iar motorizările pe benzină au făcut progrese foarte mari în termeni de consum, în special datorită reducerii numărului de cilindrii.
Maşinile de oraş nu rulează pe distanţe foarte mari, ceea ce reduce necesitatea mecanică pentru un motor diesel. Cum normele europene pentru Euro 6 riscă să scumpească şi mai mult preţul vehiculelor diesel, tendinţa de a renunţa la acest tip de motoare devine din ce în ce mai mare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro