Ţara care a revoluţionat trasportul. Cum arată şi cu ce viteză circulă cele mai rapide trenuri din lume

Postat la 17 decembrie 2018 347 afişări

Trenurile de mare viteză au ajuns să circule, astăzi, cu viteze de până la 350 de kilometri pe oră.

 

Costul unui bilet este similar cu cel al unui bilet de avion, iar durata drumului este de asemenea similară (acest fapt este explicabil prin lipsa controalelor, a timpului de îmbarcare etc.)

 

În urmă cu câteva decenii, situaţia era cu totul alta, pe măsură ce tot mai puţini călători alegeau trenurile. Totul s-a schimbat însă atunci când Japonia a introdus aşa-numitele trenuri-glonţ.

 

La finalul anilor '50, Japonia cunoştea o perioadă de creştere economică. Zona dintre Tokyo şi Osaka devenise extrem de importantă pentru industrie, iar linia ferată care lega cele două oraşe devenise insuficientă.

 

Guvernul a decis formarea unei echipe care să caute soluţii. Shinji Sogo şi Hideo Shima au reuşit, în ciuda reticenţei afişate de majoritatea oficialilor, să impună proiectul unei linii de mare viteză. Construcţia a început în 1959, cu Shima la conducerea şantierului.

 

Linia de 515 kilometri a impus construcţia a 67 de tuneluri şi peste 3.000 de poduri.

 

Inaugurarea a avut loc în 1964, înaintea deschiderii Jocurilor Olimpice din acel an. Shinji Sogo şi Hideo Shima nu au fost invitaţi, cei doi demisionând cu an mai devreme din cauza dublării bugetului prezentat iniţial, de la 1,8 miliarde de dolari la 3,6 miliarde de dolari.

 

Linia a fost un succes, devenind un simbol al prosperităţii şi capacităţii tehnologice a Japoniei.

 

Astăzi, peste 300 de trenuri de mare viteză tranzitează zilnic linia dintre Tokyo şi Osaka, iar durata a ajuns la doar 2 ore şi jumătate (la inaugurarea din 1964, drumul dura 4 ore).

 

Urmând exemplul Japoniei, ţări precum Franţa, Germania sau China au dezvoltat propriul sistem de căi ferate ultrarapide. La finalul lui 2018, lungimea totală a căilor ferate de viteză existente în lume a ajuns la peste 46.000 de kilometri, jumătate fiind doar în China.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
trenuri,
schimbare,
fata,
bilet,
japonia,
viteza,
avion

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.