Uber se pregăteşte să raporteze primul său trimestru profitabil, după mai bine de zece ani în care a ars miliarde de dolari în cash
Uber a declarat că va raporta primul său trimestru profitabil, după peste zece ani în care a ars miliarde de dolari în cash, conform Financial Times.
Grupul de ride-hailing, ale cărui acţiuni s-au prăbuşit cu 37% de la maximul istoric din februarie, a estimat marţi că rezervările brute din perioada iulie-septembrie ar fi de 22,8-23,2 miliarde de dolari, în timp ce EBITDA ajustată (venituri înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) ar fi cuprinsă între minus 25 de milioane de dolari şi 25 de milioane de dolari.
În ciuda spectrului larg al indicatorului EBITDA, director financiar al Uber, Nelson Chai, a spus că înregistrarea unei rate negative de rentabilitate ar presupune un declin semnificativ al businessului în ultimele zile ale lunii septembrie.
„Luând în calcul o ajustare pozitivă a EBITDA, credem că Uber se apropie de pragul de rentabilitate în T3, aflându-se cu mult înaintea estimărilor iniţiale”, reiese dintr-un raport publicat înaintea şedinţei de tranzacţionare de marţi.
Depăşirea unei asemenea borne ar veni după ce Uber a înregistrat un deficit cumulat – indice care măsoară pierderile totale de la înfiinţarea companiei, adică din 2009 – de 22,1 miliarde de dolari la sfârşitul lui iunie.
Acum, Chai se aşteaptă ca Uber să aibă un T4 tot mai puternic, iar raportul arată că EBITDA ajustată ar fi cuprinsă între 0 şi 100 de milioane de dolari.
Uber le spusese anterior investitorilor că speră ca trimestrul al treilea să fie „mai bun”, cu pierderi de circa 100 de milioane de dolari. Principalul rival al companiei în Statele Unite, Lyft, a obţinut deja un trimestru cu un rezultat operativ ajustat pozitiv, atingând performanţa între aprilie şi iunie anul acesta.
În T2, Uber a raportat venituri nete de 1,1 miliarde de dolari – număr alimentat de câştigurile nerealizate anterior de alte investiţii ale companiei, incluzând aici gigantul chinez Didi. Fără aceste investiţii, Uber ar fi pierdut aproximativ 771 milioane de dolari.
În ultimul an, compania a abandonat pieţele de food delivery în care nu a reuşit să rămână competitivă, precum Coreea de Sud şi România, şi a economisit banii pentru a-şi transfera către India o bună parte din forţa de muncă a diviziei de inginerie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro