Un emigrant a crescut într-o familie cu 21 de fraţi, a luptat în război şi a creat de la zero o afacere care l-a propulsat în liga miliardarilor. Compania a fost vândută cu o sumă fabuloasă

Postat la 19 iulie 2024 7533 afişări

Un emigrant a crescut într-o familie cu 21 de fraţi, a luptat în război şi a creat de la zero o afacere care l-a propulsat în liga miliardarilor. Compania a fost vândută cu o sumă fabuloasă

Moştenind „microbul antreprenoriatului” de la părinţii săi, negustori de bere germani, Adolphus Busch a avut ideea – inspirată – de a aduce gustul berii nemţeşti peste ocean, în Statele Unite, unde emigrase la doar 18 ani. Aşa a luat naştere gigantul Anheuser-Busch, din portofoliul căruia fac parte branduri cunoscute, ca Budweiser sau Stella Artois.

Născut în 1839, în Germania, într-o familie înstărită de negustori din industria berii, cu 22 de copii, Adolphus Busch a urmat liceul în Bruxelles, iar la vârsta majoratului a emigrat, alături de fraţii săi mai mari, în Statele Unite, stabilindu-se în St. Louis, Missouri. Aici a lucrat pentru o perioadă ca funcţionar, servind apoi în armata unionistă, pe durata Războiului Civil american.

După un timp, văzând că numărul de imigranţi germani – mari consumatori de bere – continuă să crească, a venit cu iniţiativa deschiderii unei fabrici de bere cu care să aprovizioneze berăriile din oraş. Afacerea a atras atenţia unui negustor de săpun, Eberhard Anheuser, care a decis să investească în businessul lui Busch, iar mai apoi a devenit partenerul de afaceri, dar şi socrul tânărului antreprenor. În 1852, cei doi au pus bazele companiei Anheuser-Busch, iar după moartea lui Anheuser Busch a continuat să inoveze liniile de producţie, cumpărând totodată de la Carl Conrad & Co. brandul-fanion al businessului, Budweiser, care a ajuns rapid cea mai comercializată marcă de bere înaintea Prohibiţiei.

Fondatorul a lansat, totodată, şi prima linie de maşini frigorifice din industrie, iar mai apoi a implementat procesul de pasteurizare, lucru care i-a permis să distribuie berea produsă de-a lungul întregii ţări, iar mai târziu, peste hotare. A fost, totodată, printre primii producători care au îmbuteliat berea la sticlă, şi s-a numărat, de asemenea, printre jucătorii care au preferat să facă totul in house, achiziţionând inclusiv linii de cale ferată pentru transportul mărfurilor.

Adolphus Busch a rămas în consiliul director al companiei până la moartea sa, în 1913, moment în care frâiele businessului au fost preluate de fiul său, August. Până în 2008, afacerea a rămas în familie, August Busch IV fiind cel sub conducerea căruia businessul a fost vândut, într-o tranzacţie de 52 de miliarde de dolari, grupului braziliano-belgian InBev.

În prezent, compania are în portofoliu peste 100 de branduri, funcţionează cu o echipă de circa 19.000 de angajaţi şi operează 12 fabrici de bere pe teritoriul Statelor Unite.  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.