Utilizatorii TikTok cer interzicerea „filtrului de îngrăşare", considerându-l formă de body-shaming

Autor: Andreea Tobias Postat la 21 martie 2025 19 afişări

Mai mulţi utilizatorii TikTok cer interzicerea unui filtru viral care foloseşte inteligenţa artificială pentru a modifica aspectul persoanelor, făcându-le să pară că au luat în greutate, conform BBC.

Utilizatorii TikTok cer interzicerea „filtrului de îngrăşare", considerându-l formă de body-shaming

Aşa-numitul „chubby filter" (filtrul de îngrăşare) a devenit extrem de popular, cu videoclipuri care au acumulat zeci de mii de aprecieri.

Mulţi utilizatori au distribuit imagini comparative, însă criticii susţin că aceasta reprezintă o formă de body-shaming şi ar trebui eliminat.

„Era ca şi cum fetele ar fi spus: <Am câştigat pentru că sunt slabă şi ar fi cel mai rău lucru din lume să fii grasă>", a declarat Sadie, o creatoare de conţinut cu 66.000 de urmăritori, care a fost contactată de femei ce au şters aplicaţia din cauza impactului negativ al trendului.

Specialiştii avertizează că această tendinţă poate alimenta o „cultură toxică a dietelor" şi contribui la dezvoltarea tulburărilor alimentare.

„Frica de îngrăşare contribuie la tulburări alimentare şi nemulţumire corporală", explică Dr. Emma Beckett, specialist în alimentaţie şi nutriţie.

Platforma TikTok nu a răspuns solicitărilor de comentarii privind acest subiect.

Deşi filtrele care manipulează aspectul utilizatorilor sunt comune pe platformă, criticii susţin că acest tip particular de conţinut poate fi dăunător sănătăţii mentale, încurajând comparaţiile negative şi standardele nerealistice de frumuseţe.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tiktok,
filtru,
0 seconds of 1 minute, 15 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:15
01:15
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Ne luăm adio de la săptămâna de lucru de cinci zile? Ce experimentează mai nou companiile din întreaga lume?