Antreprenorul care, după ce a fost respins de bănci, a găsit propria soluţie pentru a-şi finanţa afacerea. Este acum cunoscut în toată lumea
Deşi băncile l-au respins, Alan Yau nu s-a lăsat descurajat în visul său de a-şi deschide propria afacere, aşa că a găsit o cale să obţină finanţare pentru a porni pe calea antreprenoriatului, deschizând Wagamama, un lanţ de restaurante cunoscut astăzi în toată lumea.
Alan Yau s-a născut pe 11 noiembrie 1962 în Sha Tau Kok Hong Kong. În 1975 familia sa a emigrat în Marea Britanie, stabilindu-se în King’s Lynn, Norfolk.
În 1992, antreprenorul a pus bazele lanţului de restaurante cu specific asiatic Wagamama. Numele companiei are mai multe traduceri din limba japoneză, cea mai folosită fiind „copil obraznic“.
Anterior, Yau lucrase pentru o companie din Watford, înainte de a intra în lumea antreprenoriatului alături de tatăl său, pornind un take-away cu mâncare chinezească, experienţă pe care spune că a încercat-o doar ca pe un hobby.
În lansarea Wagamama, Yau a întâmpinat mai multe provocări, în special legate de obţinerea finanţării pentru investiţia iniţială. După ce a fost refuzat de bănci, a apelat la investitori privaţi, care au fost dispuşi să îi acorde încrederea, dar şi fondurile necesare. El s-a retras din companie în 1997, la doar 5 ani de la fondare. Într-un interviu acordat HI CHI Integrated Health Institute, antreprenorul a spus că cea mai mare greşeală a fost să aducă în companie un partener de investiţii cu capital de risc, în 1996, şi că a fost naiv acceptând condiţiile oferite, adăugând că asta a fost una dintre cele mai importante lecţii învăţate în carieră.
În 2018, lanţul de restaurante a fost achiziţionat de The Restaurant Group într-o tranzacţie de 559 de milioane de lire sterline, după ce fusese deţinut de Duke Street Capital, care îl cumpărase pentru suma de 215 milioane de lire de la Lion Capital LLP (în portofoliul căruia trecuse pentru 103 milioane de lire, de la proprietarul iniţial, Graphite Capital).
Prima unitate a companiei a fost închisă permanent în vara anului 2016. În urma pandemiei de COVID-19, grupul din portofoliul căreia face parte Wagamama alături de alte branduri ca Frankie & Benny’s, Chiquito, Garfunkel’s şi Filling Station a închis 250 de restaurante, închideri traduse în pierderea locului de muncă pentru aproximativ 4.500 de angajaţi.
În prezent, Wagamama are circa 200 de locaţii răspândite la nivel internaţional. Printre celelalte businessuri pornite de Yau sau care l-au avut alături doar ca investitor, se numără restaurantele Busaba Eathai, Hakkasan, Yauatcha, Babaji, Duck and Rice, Park Chinois, dar şi brutăria Princi, deschisă în Soho. Antreprenorul spune că îşi găseşte inspiraţia pentru preparatele restaurantelor sale în călătoriile pe care le face şi susţine că pentru a avea succes în această industrie călătoritul este esenţial.
Pentru activitatea sa din domeniu, Alan Yau a primit Ordinul Imperiului Britanic.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro