Când ambiţia învinge orice obstacol. Povestea unei românce care nu a vrut să renunţe când toată lumea îi zicea că nu are nicio şansă, iar acum are o afacere de milioane de euro
De 18 luni a fost nevoie pentru ca antreprenorarea Cătălina Trupşor să îi convingă pe reprezentanţii producătorului de vopseluri premium Benjamin Moore că nu se va lăsa până nu va aduce brandul şi în România. Nu i-au dat prea mari şanse de reuşită, iar investiţia a fost „pe riscul ei”. Cum stau lucrurile la 16 ani distanţă?
Aveam 23 de ani şi îmi doream să îmi vopsesc apartamentul. Am mers absolut oriunde se putea merge la vremea respectivă în Bucureşti să găsesc o culoare pe care o doream, un anumit tip de finisaj”, îşi începe povestea Cătălina Trupşor, fondator al companiei Color Smart Distribution, importatorul local al brandurilor de amenajări interioare Benjamin Moore şi Novacolor. La acea vreme, spune că îşi dorea şi cerea date tehnice pentru a alege cel mai potrivit produs.
După o experienţă de câteva luni de zile în care a testat tot felul de culori, şi-a dat seama că nimic nu era „din povestea pe care eu doream să o obţin la mine în casă”. Prin cunoştinţe, a reuşit să facă rost de câţiva litri de produs Benjamin Moore pe care l-a aplicat singură. „În acel moment am înţeles că este o lipsă în piaţa din România şi am fost conştientă că, dacă reuşesc să vin în întâmpinarea acestei carenţe, sigur va fi dificil, dar nevoia cu siguranţă există.” A început să facă astfel cereri peste cereri la Benjamin Moore.
„Am insistat peste 18 luni, în fiecare lună. Au fost convinşi că nu va fi un succes, dar într-un final, pentru că mi-am asumat să fac singură dezvoltarea financiară de care era nevoie la momentul respectiv, au acceptat să încerce, cu condiţia ca eu să îmi asum pierderile.” A pornit la drum cu o investiţie iniţială de 80.000 de euro din fonduri proprii şi a adus primul import în 2005. Antreprenoarea povesteşte că a vândut mai puţin pe tot parcursul anului 2005 decât facturează astăzi într-o singură zi. „În anul 2006 am început cât de cât să înţeleg canalele, să dezvolt lucrurile şi au existat creşteri de 300%, de 400%. Dar, bineînţeles, de la ceva mic e mult mai uşor să creşti.”
Dacă în 2019 businessul a închis anul cu o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, în 2020 veniturile au fost de peste 2 milioane de euro, iar estimările pentru acest an prevăd o creştere de circa 30-35%.
Anual, un procent de 3-5% din cifra de afaceri a companiei este investit în marketing şi în evenimentele cu specialişti – arhitecţi şi designeri.
Compania este prezentă astăzi prin parteneri în 16 oraşe din România, dar şi în Chişinău, iar la finele anului viitor antreprenoarea intenţionează să ajungă în peste 20-22 de oraşe, obiectivul fiind acoperirea naţională. „Am intrat şi în Republica Moldova şi mai sunt zone în care putem să intrăm, dar în acest moment, şi pe fondul pandemiei, ne focusăm să închidem dezvoltarea la nivel naţional. După aceea vom vedea, în funcţie de oportunităţi şi mediul economic.” Businessul are şi două showroomuri, unul la Constanţa, deschis în 2013, şi unul la Bucureşti, inaugurat anul acesta.
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro