Cine sunt românii care au reuşit să îşi deschidă un restaurant chiar în faţa Palatului Parlamentului, pe cel mai frumos bulevard din Bucureşti. Câţi bani fac cu acesta şi cum a început totul
În 2008, pasiunea comună a lui Silviu şi Nicu Beca pentru explorarea oraşelor europene şi a noilor restaurante i-a inspirat să pornească propriul business în domeniul ospitalier pe piaţa din România. În lipsa unui loc care să le satisfacă în totalitate preferinţele în materie de restaurante, cei doi au hotărât să creeze un spaţiu pe placul lor. Astfel, după ce au văzut această iniţiativă ca pe o oportunitate într-un mediu în care exista loc de creştere, într-o piaţă HoReCa încă neexplorată în totalitate au pornit restaurantul Haute Pepper.
Aşa am descoperit un spaţiu perfect situat în faţa Palatului Parlamentului, pe cel mai frumos bulevard din Bucureşti, şi aşa a luat naştere restaurantul Haute Pepper. Alegerea locaţiei ultracentrale, în faţa Palatului Parlamentului, a fost strategică, având în vedere potenţialul turistic şi istoric al zonei”, a spus într-un interviu pentru BUSINESS Magazin Silviu Beca, cofondator al restaurantului Haute Pepper.
În 2022, businessul a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 4,5 milioane lei (peste 900.000 euro), a spus Silviu Beca. Iar pentru anul 2023 reprezentantul restaurantului estimează o creştere între 15% şi 20% comparativ cu anul precedent, ceea ce ar însemna că cifra de afaceri a Haute Pepper ar depăşi pragul de un milion de euro.
Accent pe feedback
În prezent, după 16 ani de activitate, restaurantul primeşte în medie aproximativ 200 de clienţi zilnic, iar aproximativ 20% dintre aceştia sunt turişti străini. „Haute Pepper poate găzdui 60 de persoane la interior şi alţi 80 de clienţi la mesele de pe terasă, oferind o experienţă gastronomică atât într-un cadru intim, cât şi în aer liber. În contextul unei pieţe turistice relativ reduse în comparaţie cu alte ţări europene, există un potenţial semnificativ de creştere a numărului de clienţi şi turişti străini. O mai bună promovare la nivel guvernamental şi un efort susţinut pentru dezvoltarea turistică a Bucureştiului ar putea contribui semnificativ la atragerea mai multor turişti străini”, consideră Silviu Beca.
De asemenea, în cadrul Haute Pepper lucrează în prezent o echipă de 20 de persoane. „Chiar dacă industria HoReCa se confruntă cu un mare deficit de forţă de muncă, suntem mândri să menţinem un nucleu solid de aproximativ 20 de angajaţi. Reţinerea personalului se datorează înţelegerii nevoilor angajaţilor şi implicării continue în dezvoltarea şi îmbunătăţirea mediului de lucru. Feedbackul angajaţilor este de asemenea valorificat.”
Restaurantul Haute Pepper s-a situat încă de la începutul activităţii sale pe preparate în stil italian, însă reprezentanţii companiei nu au uitat să adauge în meniu băuturi româneşti, cum este vinul. „Bucătăria noastră, cu influenţe italiene, atrage clienţii cu preparate precum paste, peşte şi fructe de mare. Însă ne mândrim şi cu promovarea vinurilor româneşti de calitate. Bonul mediu a înregistrat o creştere anuală de aproximativ 10%, ajungând în prezent la aproximativ 50 de euro pentru o masă de două persoane”, a adăugat Silviu Beca. De asemenea, primăvara şi începutul verii sunt cele mai prospere perioade pentru Haute Pepper, cele două anotimpuri aducând atât o vreme plăcută, cât şi vizita turiştilor străini. Un lucru de diferenţiere faţă de concurenţă, pe lângă locaţia bine aleasă, este faptul că reprezentanţii businessului pun accent pe feedbackul clienţilor şi încearcă pe cât posibil să îmbunătăţească mereu experienţa acestora. „Suntem foarte receptivi la feedbackul clienţilor, fie el pozitiv sau negativ. Restaurantul are un sistem bine pus la punct pentru a-l gestiona. În primul rând, ospătarii sunt instruiţi să abordeze în mod profesionist orice situaţie şi să transmită feedbackul mai departe. De asemenea, feedbackul online este monitorizat şi utilizat pentru a îmbunătăţi continuu serviciile din cadrul restaurantului şi a oferi oaspeţilor experienţa pe care o doresc.”
Planuri de extindere în Nord
În ceea ce priveşte provocările, Silviu Beca a spus că acestea au fost reprezentante în primul rând de creşterea fiscalităţii, în timp ce oportunităţile au derivat din optimizarea operaţiunilor şi îmbunătăţirea serviciilor oferite. „Avem mereu o gândire pozitivă şi sperăm ca 2024 să aducă schimbări pozitive pe toate planurile. Acesta este un business în care mereu căutăm să optimizăm şi să îmbunătăţim atât front house-ul - adică partea care este vizibilă oaspeţilor noştri, precum şi serviciile şi produsele, cât şi partea din spate – care ţine de bucătărie. Vom aduce, de asemenea, şi câteva îmbunătăţiri meniului şi o actualizare în concordanţă cu ultimele tendinţe din domeniu.”
Silviu Beca a mai explicat că în ultimii trei ani a observat schimbări semnificative în comportamentul clienţilor, iniţial din cauza pandemiei, iar ulterior, din cauza provocărilor precum inflaţia. Însă, cu toate acestea, restaurantul a reuşit să se adapteze şi să readucă lucrurile la „normal”, chiar dacă costurile de operare au crescut semnificativ.
„Iar planurile noastre pentru 2024 includ optimizarea serviciilor oferite, îmbunătăţiri ale meniului şi o eventuală expansiune în zona de nord a capitalei. În prezent căutăm un spaţiu în zona de nord a capitalei. Pe segmentul HoReCa există potenţial de creştere comparativ cu celelalte ţări din regiune şi din Europa. HoReCa este un domeniu care înregistrează, în ciuda tuturor provocărilor, o continuă creştere, însă mai lentă faţă de alte capitale europene. Noi ne aşteptăm la o dezvoltare continuă şi vom continua şi noi să ne concentrăm pe optimizare şi inovaţie”, a mai spus Silviu Beca.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro