Cristian Stefanov, Director IT, Intertoy Zone (Noriel)
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Pentru Noriel, transformarea digitală este element cheie în dezvoltarea businessului. Ne folosim de cele mai noi tehnologii pentru a îmbunătăţi modul în care facem lucrurile – de la metode ce ne ajută sa fim mai relevanţi şi mai aproape de clienţi şi până la noi moduri de a ne desfăşura activitatea. Suntem conştienţi că pentru a avea succes în acest proces, soluţia este transformarea digitală. Digitalizarea a devenit un element comun atât pentru angajaţii din magazine şi depozit, cât şi pentru cei din sediul central. Ne ajută atât în luarea deciziilor zilnice, la cele referitoare la achiziţii, în personalizarea ofertelor pe care le facem clienţilor, dar şi la luarea deciziilor, pe termen mediu sau lung.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Procesul actual este ca un iceberg: ce se vede la suprafaţă este modul în care răspundem cerinţelor clienţilor, însă partea care nu se vede este aceea referitoare la procesele interne şi la sistemele implementate pentru a susţine produsele şi serviciile oferite. Interacţiunea cu clienţii se face atât în mediul online, cât şi în magazine. Clientul are posibilitatea de a cumpăra produsele online, iar partea de livrare să se facă acasă sau dacă face a scurtă vizită în magazin poate să le comande online şi să le ridice din magazin sau poate să le cumpere direct de acolo. Ţinem cont de faptul că avem clienţi cu nevoi diferite ce trebuie abordate diferit. Ne-am optimizat procesele din depozit prin îmbunătăţirea fluxurilor de pickup, introducerea unor benzi transportoare pentru centralizarea comenzilor. Aceste optimizări au fost făcute pentru a reduce timpul alocat pregătirii comenzilor. Magazinele au fost transformate în centre de livrare ale comenzilor online. Distribuţia comenzilor pe magazine se face în funcţie de proximitatea faţă de client astfel încât coletul să ajungă cât mai repede la destinaţie. Ofertele speciale făcute clienţilor fideli sunt personalizate şi ţin cont de achiziţiile făcute în trecut, dar şi de preferinţele actuale. Ne dorim că produsele noastre să le satisfacă cât mai bine aşteptările.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
Digitalizarea devine un factor de diferenţiere în măsura în care poate oferi informaţii relevante ce ajută la simplificarea şi optimizarea proceselor decizionale. Datele despre vânzări ne indică anumite trenduri sau preferinţe de cumpărare ale clienţilor care ne ajută să luăm decizii de achiziţie. Preferinţele clienţilor ne ajută să le facem oferte relevante. Aşteptările referitoare la metoda de livrare au evoluat şi ne-am adaptat procesele în acest sens. În tot ce facem avem în centru dorinţele şi aşteptările clienţilor şi ne-am adaptat infrastructura de aplicaţii şi soluţii într-un mod care să susţină transformarea.
Experienţă: Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniul IT, în mai multe domenii de activitate: de la retail, producţie, până la industria hotelieră, a ocupat diverse funcţii în cadrul departamentului IT, unde a implementat diverse proiecte strategice cu impact imediat in business.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: „Atenţia ne este concentrată în a optimiza şi eficientiza procesele IT.”
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
Proiectele digitale au urmărit câteva direcţii strategice: îmbunătăţirea sistemului online, procesul de achiziţii de produse, cel logistic de distribuţie a comenzilor şi de aprovizionare a magazinelor, procesele de vânzare din magazine. Facem în mod regulat upgrade-uri la ultimele versiuni pentru sistemul online pentru a beneficia de cele mai recente funcţionalităţi, avem un sistem de calcul automat al comenzilor de achiziţii de articole dar şi de aprovizionare a magazinelor în funcţie de stocul existent şi de prognoza vânzărilor. În depozit au fost îmbunătăţite fluxurile de colectare a produselor prin centralizarea comenzilor şi folosirea benzilor transportatoare automate. Pentru a creşte relevanţa ofertelor pe care le facem clienţilor noştri am implementat un sistem CRM cu componente de machine learning, AI şi un modul de automatizare a campaniilor de marketing. Dorim ca angajaţii noştri să se poată concentra pe activităţile care aduc valoare companiei şi în acest sens am implementat roboţi folosind tehnologia UiPath pentru activităţile repetitive. Pentru comunicările cu departamentul de HR am implementat robotul Ileana care răspunde la întrebări şi oferă acces către documentele necesare.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
Noriel îşi doreşte să optimizeze fluxul de achiziţii astfel încât produsele să ajungă cât mai repede la clienţi. În relaţia cu furnizorii dorim să implementăm un sistem EDI prin care să automatizam fluxul documentelor de achiziţie pornind de la comandă până la avizul de expediţie, la NIR şi factură. Un alt beneficiu al implementării acestui sistem este îmbunătăţirea relaţiei cu furnizorii întrucât aceştia vor avea vizibilitate pe parcursul procesului de achiziţie. Un alt obiectiv este îmbunătăţirea funcţionalităţilor sistemului POS din magazine, a ERP-ului şi integrarea acestora cu CRM pentru a oferi produse cât mai apropiate de nevoile clienţilor. Al treilea obiectiv este acela de a automatiza fluxurile interne repetitive prin implementarea de noi roboţi folosind tehnologia UiPath.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?
Reinventăm businessul şi îl pregătim pentru viitor însă în tot acest proces trebuie să ţinem cont de ceea ce îi face pe clienţii noştri să iubească Noriel, trebuie să ţinem cont de păstrarea ADN-ului nostru: de cultura, valorile şi viziunea noastră. De asemenea, orice proiect de transformare digitală trebuie să ţină cont de oamenii care îl vor implementa şi folosi. De aceea, cultura creată în interiorul companiei este foarte importantă. Atunci când alegem o soluţie tehnică ţinem cont de nevoile celor care o vor folosi, opinia colegilor fiind foarte importantă în tot acest proces. Întreaga echipă a înţeles că digitalizarea oferă libertatea de a lăsa procesele repetitive şi consumatoare de timp pe seama roboţilor, a validărilor, a automatizărilor, astfel încât ei să se poată ocupa de lucrurile cu adevărat importante. Întregul proces presupune însă şi dobândirea de noi abilităţi, este şi un proces de învăţare. Folosim tehnologia pentru a ne uşura munca şi a ne da timpul necesar activităţilor creative.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro