De la artist vizual la fondator de modă sustenabilă: cum a revoluţionat Diana Corina Enache industria textilă cu Peplum Clothing

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 17 noiembrie 2024 7 afişări

Diana Corina Enache este artist vizual, iar în 2017 a pus bazele propriului brand de îmbrăcăminte – Peplum Clothing, care creează integral piese vestimentare cu croiuri în linii urbane din materiale sustenabile şi ţesaturi naturale. Cum a ajuns Diana de la angajat la antreprenor în domeniul textilelor şi care sunt planurile pentru dezvoltarea Peplum ?

Diana Corina Enache a făcut câţiva ani lucrări de restaurare de pictură pe lemn pentru Monumente UNESCO, însă ulterior s-a decis să nu mai cutreiere ţara şi să se stabilească în Bucureşti. Şi-a căutat un loc de muncă şi pentru că nu a găsit în domeniul în care a activat s-a angajat într-o croitorie, unde era omul bun la toate. Aşa s-a instalat pasi-unea pentru croitorie şi ideea propriei afaceri în domeniu, care astăzi poartă numele Peplum Clothing.

„Am constatat că îmi place foarte mult domeniul şi atunci am învăţat prin muncă tot ce se putea învaţa. Mi-am dorit tare mult să pot îmbină domeniul meu profesional cu profesia mai nou dobândită, aşa că am lucrat la ideea această. Am început cu tricouri pictate manual, mi-am găsit nişte colaboratori fizici în Sibiu, Bucureşti şi Constanţa şi timp de un an am lucrat în paralel,  cu job şi cu paşi mici spre antreprenoriat”, povesteşte fondatoarea Peplum Clothing. În 2017, a aplicat pentru fonduri pentru dezvoltarea unei afaceri, proiectul ei a fost eligibil şi s-a apucat de treabă. A renunţat la job şi mai apoi s-a mutat în Buzău, oraşul natal, şi a început să lucreze la dezvoltarea brandului său de haine.„În prezent, atelierul Peplum Clothing creează integral piese de vestimentaţie cu croiuri în linii urbane din materiale sustenabile şi ţesături naturale. Conceptul brandului nostru este de a folosi piesa vestimentară ca suport de etalare a creativităţii, ca piesă artistică purtabilă, versatilă, de aceea croiurile au linii minimaliste, accentul fiind pus pe ac-cesorizări, aplicaţii deosebite sau picturi”, a punctat Diana. Antreprenoarea spune că deşi nu a avut cunoştinţe în domeniu, a avut dorinţă. Cunosc proporţiile, desenul, construcţia şi recunosc uşor frumosul”. Ea povesteşte că în-ceputul a fost cu mult entuziasm şi dorinţă, nu foarte anevoios, cu un avânt uşor inconştient şi cu o bucurie şi o dorinţă de exprimare, arzătoare! „Simţeam că urma să pot grai pe limba mea, că am libertate creativă. Sunt artist. Mă emoţionează când văd potrivire, când ascult o muzică bună, când văd o clădire cu proporţii frumoase, când mă uit în jur şi văd cum circulă culorile, uneori atât de echilibrat încât pare că totul e făcut că o pânză bine gândită, privi-tă din când în când de la distanţă pentru o vederea de ansamblu. De cele mai multe ori nu e nevoie de retuşuri. Aici e inspiraţia mea, în tot din jur, în oameni, momente...”, a mai spus Diana Corina.

Produsele Peplum se găsesc atât pe site-ul propriu, cât şi în câteva magazine fizice din ţară, dar şi din afara ţării, de unde vine şi vine venitul principal pentru business.

„Mai am proiecte capsulate pentru companii, în diverse perioade ale anului. Anul acesta am reuşit să structurăm un pic mai eficient direcţia creativă a brandului, să ne orientăm mai mult spre online şi să punem tot mai mult ac-ceant pe calitatea ţesăturilor pe care le folosim şi pe calitatea produsului nostru integral, pe trăinicia acestuia”, a menţionat Diana Corina Enache.

Pentru a realiza produsele, antreprenoarea cumpără materiale din România, în special pânză topită.

„Colaborez cu o făbricuţă de familie care produce ţesături naturale şi le colo­rează cu o tehnologie foarte făină, air-soft, o colorare uscată, fără toxice şi prietenoasă cu pielea noastră. Bumbacul organic pentru cămăşi îl iau, de regu-lă, de la nişte furnizori turci şi stofă din Italia”. Cât despre lucrurile pe care le-a învăţat până acum din experienţa an-treprenorială, Diana Corina Enache spune că pentru a construi, e mare nevoie de informare permanentă, timp, en-ergie şi dăruire sinceră. „Este nevoie din când în când să te tragi în spate şi să te uiţi la ansamblu, să înveţi să delegi oameni, să-ţi faci strategii şi să ai curaj”. Cât despre viitor, antreprenoarea spune că are o viziune optimistă, ca întotdeaună, şi vede brandul nişat pe câteva linii de produse, cu o mai mare expunere  pe online, cu acelaşi concept de promovare a unicităţii şi a produsului însoţit de o poveste.   

„Este nevoie din când în când să te tragi în spate şi să te uiţi la ansamblu, să înveţi să delegi oameni, să-ţi faci strategii şi să ai curaj.“

Diana Corina Enache, fondatoare, Peplum Clothing



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de an-treprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transil-vania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Formr Agency – agenţie de creaţie

Fondatori: Ştefan Popescu-Dolj, Michael Cuptor şi Ada Antofi

Prezenţă: Bucureşti (2 birouri)

Cifră de afaceri 2023: peste 500.000 de lei


Ikim Dance - şcoală de dans

Fondatori: Ana şi Andrei Ikim

Locaţie: Iaşi, dar şi online

Număr cursanţi: circa 2.000

Cifră de afaceri estimată 2024: 300.000 de euro


House of Soup – restaurant

Fondator: Mihai Bărdăşan

Anul lansării: 2018

Cifra de afaceri 2023: peste 500.000 de euro


Kamera.ro - studio de design de interior

Fondator: Radu Filip

Cifra de afaceri 2023: peste 100.000 de euro


PufaRina - atelier de haine şI accesorii

Fondatoare: Claudia Filote

Locaţie atelier: Braşov


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre am-biţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, com-panii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.