Liviu Osman, Director IT, Premier Restaurants Romania, operatorul restaurantelor McDonald’s în România
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Transformarea digitală sau revoluţia digitală este o competiţie de lungă durată în care ne-am angajat cu toate forţele noastre. Sunt probe care necesită standarde şi rigori trasate prin tendinţele generale respectate de toate companiile. Şi aici mă gândesc la echipamentele şi aplicaţiile ce mută interacţiunea clienţilor cu diferite produse din piaţă spre zona digitală: comenzi online, oferte pe telefoanele mobile sau fidelizare prin campanii personalizate. Dar acestea nu sunt suficiente, pentru a câştiga această competiţie trebuie să te angrenezi curajos şi în probele libere, acelea în care companiile de top inovează, caută şi găsesc soluţii originale cu care devin lideri de piaţă în domeniul lor.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Pot spune că ne-a determinat să ne schimbăm priorităţile, să ne asigurăm că prin intermediul platformelor digitale clienţii îşi pot comanda produsele McDonald’s preferate în confortul şi în siguranţa de acasă, precum şi atunci când ne vizitează în restaurant.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
Clienţii noştri vor câteva lucruri simple: să ştie care sunt produsele noastre, să aibă toate informaţiile despre ele (alergeni, valori nutriţionale, etc), să le comande cât mai simplu cu putinţă şi să le primească cât mai repede. Activarea vectorilor de digitalizare pe toate canalele noastre de vânzare, în restaurante prin kioskuri, pe linia de drive-through prin menu boarduri digitale şi elemente de inteligenţă artificială, pentru livrare prin integrarea aplicaţiilor noastre cu cele ale firmelor de livrare, ne-a adus un avantaj competitiv foarte vizibil în România. Şi nu ne oprim aici.
Experienţă: Este absolvent al Universităţii Politehnica din Bucureşti şi şi-a început cariera ca designing engineer în cadrul Institutului Electromecanic din Ploieşti. A lucrat timp de aproape două decenii pentru Coca-Cola, iar echipei McDonald’s România i s-a alăturat în vara anului 2014, pe poziţia de IT manager. A preluat actuala funcţie în februarie 2019.*
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Dezvoltarea strategiei şi implementarea proiectelor IT la McDonald’s România pentru a susţine obiectivele de digitalizare ale companiei
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
Transformarea digitală în McDonald’s are un nume foarte sugestiv: Experience Of The Future. Sub această denumire s-au desfăşurat mai multe proiecte digitale începând cu anul 2017. Sistemul EOTF va fi extins în toate restaurantele McDonald’s din ţară în următorii ani, iar fiecare restaurant nou construit include deja acest sistem. Prin acest sistem digital, a fost schimbată experienţă clienţilor în restaurante prin kioskuri şi menu boarduri digitale, s-a îmbunătăţit fluxul comenzilor în bucătărie, instalându-se ecrane pe care sunt vizualizate informaţiile necesare preparării sandwichurilor, a apărut, gradual, şi aplicaţia McDonald’s pentru telefoanele mobile. Aceasta a început cu oferte simple, a continuat cu oferte şi promoţii ce pot fi scanate la kioskuri şi la casele de marcat şi a fost completată cu programul de fidelizare adus de cardurile virtuale. În februarie 2021, am implementat modulul de loialitate. Astfel, pentru orice comandă la McDonald’s se pot acumula puncte de loialitate pe un card virtual stocat în aplicaţie. Punctele acumulate pot fi folosite ulterior pentru a beneficia oricând de produse gratuite în restaurante sau la McDrive. În acest moment, avem peste 2 milioane de utilizatori ai aplicaţiei care se bucură de oferte speciale personalizate în funcţie de preferinţele lor. De asemenea, aplicaţia ne oferă posibilitatea de a dezvolta partea de gamification, prin care utilizatorii pot să câştige oferte speciale sau chiar premii, în urma unor jocuri tematice sau quizuri. Următorul proiect va integra în această aplicaţie modulul de comandă ce va aduce practic un restaurant McDonald’s în telefonul fiecărui client.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
Obiectivele sunt simple şi naturale:
1. Să îmbunătăţim în permanenţă interacţiunea cu clienţii noştri;
2. Să diversificăm canalele de vânzare pe care le pot folosi;
3. Să automatizam cât mai multe procese din interiorul unui restaurant.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?
Orice transformare sau revoluţie aduce obstacole şi provocări. Aplicaţiile şi echipamentele noi trebuie integrate în ecosistemul IT din McDonald’s, astfel încât să existe un control al datelor aduse de acestea. Pe de altă parte, a crescut şi numărul partenerilor cu care lucrăm, generând un efort suplimentar de aliniere şi de armonizare. În al treilea rând, poate cel mai important, o continuă provocare este dorinţa noastră de a îmbunătăţi ceea ce am făcut până acum şi de a găsi scântei noi cu care să aprindem proiectele noastre digitale viitoare.
*Potrivit informaţiilor disponibile pe profilul său de LinkedIn.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro