M Missoni in Romania

Postat la 20 mai 2008 166 afişări

Dupa ce a vandut pana acum doar in cateva multibranduri, conglomeratul de branduri de lux Valentino Fashion Group a deschis la Bucuresti primul boutique M Missoni din Europa de Est, prin franciza.

Pentru a se convinge sa deschida un monobrand in Romania, conducerii grupului italian i-a fost suficienta o jumatate de ora, declara pentru BUSINESS Magazin Alberto Damian, directorul diviziei de fashion a Valentino Fashion Group, proprietarul licentelor pentru linia M Missoni. “Ne-am miscat repede, pentru ca ni s-a pus pe masa un plan concret si in detaliu. In 30 de minute aveam deja foarte clar in minte cum se va desfasura parteneriatul nostru, iar in nici trei luni am inceput pregatirile pentru deschiderea magazinului”, rezuma Damian mersul negocierilor purtate, in iulie anul trecut, cu managementul Otter Distribution, care detine franciza M Missoni pe piata locala.

Un argument in favoarea Romaniei a fost felul cum a evoluat piata comertului de fashion, mai ales ca Alberto Damian vizitase de cateva ori Romania, in urma cu 15 ani, cand a plecat cu impresia ca vor mai trece zeci de ani pana cand aici se vor putea face afaceri din vanzarea de articole de lux. Intre timp lucrurile s-au schimbat: “Acum 15 ani se credea ca Romania si toate tarile din fostul bloc comunist vor avea de asteptat 40-50 de ani ca sa ajunga la nivelul tarilor vest-europene. Previziunile au fost cu mult depasite. S-au facut pasi gigantici, inclusiv in ceea ce priveste piata produselor de lux”, a constatat italianul, care mai acorda insa o perioada de timp de inca zece ani pana cand piata va fi matura.

Daca Alberto Damian facuse deja cunostinta cu Romania, pentru Vittorio Missoni, ambasadorul marcii Missoni in lume, balanta a inclinat decisiv spre intrarea pe piata romaneasca in momentul in care directorul de vanzari al casei Missoni a facut o inspectie la Bucuresti. “Mi s-a spus ca nu trebuie sa ratam ocazia. Si acum m-am convins ca e suficient sa faci o plimbare scurta prin oras ca sa-ti dai seama la ce nivel a ajuns aici comertul de moda”, explica fiul cel mare al lui Ottavio si al Rositei Missoni, creatorii brandului, precizand ca Missoni este prezent in cateva magazine multibrand romanesti de multi ani, dar cu alte colectii. In acest context, Otter Distribution, distribuitorul brandurilor Otter, Geox si Fila pe piata interna, a incheiat un acord de franciza pe trei ani cu Valentino Fashion si a deschis primul spatiu de vanzare al M Missoni (130 mp), la parterul mall-ului Baneasa Shopping City, in urma unei investitii de 800.000 de euro.

Ce cauta un brand exclusivist intr-un centru comercial? “I-am convins pe partenerii nostri ca merita, din moment ce nu exista un spatiu decent in oras - pana la urma, trebuie sa facem afaceri”, raspunde Laszlo Forray, directorul diviziei de fashion a Otter Distribution. Pe de alta parte, spune el, mall-ul, prin oferta de posibilitati de divertisment, asigura un trafic constant de clienti - avantaj de care nu se bucura intotdeauna amplasamentele de tip “high street”. Parerea e impartasita si de partenerii italieni: “Am observat ceva schimbat fata de acum 15 ani pe Calea Victoriei, dar nu este o artera comerciala de lux, cum e Montenapoleone in Milano sau Fifth Avenue in New York”, spune Damian.

Cel de-al doilea monobrand M Missoni, programat sa fie deschis in urmatorii trei ani, va fi insa pe o artera comerciala, tine sa precizeze Laszlo Forray, anticipand ca pana atunci si piata de lux va fi mai diversificata. Intr-adevar, rand pe rand, brandurile internationale de lux pun Romania pe harta strategiei lor de extindere: anul acesta sunt asteptate sa-si faca intrarea pe piata alte trei nume cu greutate - Louis Vuitton, Gucci si Armani, dupa ce in ultima jumatate de an si-au deschis primele magazine monobrand elvetienii de la Bally si grupul italian Mengotti. Divizia de fashion a Otter Distribution, companie prin care ani in sir Filip Schwartz a vandut numai incaltaminte, prin magazinele Otter si apoi Geox, este un parteneriat intre acesta si Laszlo Forray.

Divizia nou infiintata opereaza in prezent monobrandul M Missoni si multibrandul Selections, in care se regasesc alte cinci marci internationale, deschis recent tot in Baneasa, in urma unei investitii de 1,2 milioane de euro. Pana in 2012, compania si-a planificat sa mai deschida inca cinci magazine Selections. “Incepand cu cel de-al doilea vom avea si un corner M Missoni”, spune Forray, incurajat de faptul ca desi are o suprafata de aproape trei ori mai mica decat Selections, vanzarile realizate intr-o luna la M Missoni sunt cam aceleasi. “Mai exact, cifra de afaceri este undeva la 4.500 de euro pe zi in fiecare dintre magazine”, calculeaza Forray.

In paralel, compania deschide luna aceasta, in complexul comercial Feeria, si primul multibrand pentru copii Kid Selections (120 mp), in urma unei investitii de 175.000 de euro. “Piata de haine de copii aproape a lipsit pana acum un an si ceva. Vrem sa acoperim si aici nisa de preturi mari si foarte mari”, sustine Forray, care anunta ca dupa al treilea magazin deschis cu fiecare concept in parte, al patrulea va fi un outlet. Dezvoltarea diviziei de fashion urmareste sa atinga 15% din afacerea Otter Distribution in primul an. Otter Distribution a avut anul trecut o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro. Pentru acest an, estimarile lui Filip Schwartz vizeaza o crestere de 25%. Pentru a-si atinge tinta, Forray are in plan si completarea ofertei de pe rafturi cu alte branduri, aducand in tara, din primavara anului viitor, si brandul Love Moschino.

Totodata, directorul diviziei de fashion a Otter Distribution afirma ca este in prag de semnare cu alte doua-trei marci, carora nu le dezvaluie insa numele, pentru ca “inca nu am pus semnaturile finale”. “Cert este ca topul afacerii va fi reprezentat de o firma, de imagine mai mult, cu care o sa deschidem un monobrand probabil la inceputul anului viitor. Si astfel am inchis cercul.”


Trei partener

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fashion,
lux,
brand,
M Missoni,
Valentino Fashion
/analize/comert/m-missoni-in-romania-2647827
2647827
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.