Răsfăţ pe patru roţi: ce înseamnă să îţi duci maşina „la cosmetică” şi cât costă astfel de servicii
Valentin Bardan şi Ovidiu Butaci împart aceeaşi pasiune pentru autoturisme, pe care au transpus-o într-un business de cosmetică auto profesională. Fondatorii White Detailing au început cu o investiţie de 12.000 de euro în echipamente şi cursuri de formare şi continuă acum cu obiective noi. Pe patru roţi.
Acest business a pornit de la o pasiune pentru autoturisme, acea pasiune care te face să-ţi dedici timp semnificativ pentru întreţinerea estetică a autoturismului. Ideea de business a pornit în anul 2018”, povesteşte Valentin Bardan. Investiţiilor iniţiale li s-au adăugat altele, pentru echipamente şi cursuri profesionale avansate, dar şi pentru amenajarea atelierului, situat în Arad. „Activitatea noastră este una de nişă, ţintim clienţii pasionaţi de autoturisme, precum şi clienţii posesori de autoturisme premium, care vor ca maşinile lor să fie întreţinute corespunzător. Oferim o gamă vastă de servicii, ce vizează întreţinerea autoturismului, cum ar fi detailing interior (cosmetică profesională), detailing exterior (polish sau corecţie lac), aplicare protecţii ceramice, recondiţionare tapiţerie din piele.” Preţurile se calculează în funcţie de orele de muncă necesare prestării serviciilor şi sunt cuprinse între 1.000 şi
1.500 de lei pentru detailing interior, între 1.500 şi 3.500 de lei pentru detailing exterior sau între 1.200 şi 3.000 de lei pentru protecţii ceramice.
White Detailing le-a adus celor doi antreprenori o cifră de afaceri de aproximativ 70.000 de lei (circa 14.500 de euro) în 2020. Pentru 2021, planul este dublarea cifrei de afaceri, dar şi angajarea unei persoane şi mutarea într-un spaţiu mai mare. Valentin Bardan şi Ovidiu Butaci sunt singurii angajaţi deocamdată, Valentin fiind la bază economist, cu 13 ani de experienţă bancară, dintre care trei în funcţii de conducere, iar Ovidiu având experienţă de antreprenor în industria ospitalităţii. „Anul 2020 a fost anul adevărului pentru afacerea noastră, care a trecut cu brio testul pandemiei, o adevărată provocare pentru alte domenii de activitate”, adaugă Valentin Bardan. Tocmai de aceea, realizând că businessul White Detailing este unul care poate face performanţă, cei doi fondatori au ales să continue cu investiţiile, sprijinindu-se şi pe un credit luat prin intermediul BT Mic. „Anul 2021 va reflecta pe deplin deciziile din 2020, iar rezultatele vor fi unele pozitive”, preconizează Valentin Bardan.
Preţurile se calculează în funcţie de orele de muncă necesare prestării serviciilor şi sunt cuprinse între 1.000 şi 1.500 de lei pentru detailing interior, între 1.500 şi 3.500 de lei pentru detailing exterior sau între 1.200 şi 3.000 de lei pentru protecţii ceramice.
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Gibalco – depozit de legume şi fructe (Seini, jud. Maramureş)
Fondator: Alex Pop
Investiţie iniţială: 15.000 de lei (aproape 3.000 de euro)
Cifră de afaceri în primul an de funcţionare: 100.000 de euro
Prezenţă: zona Maramureşului
ElixirH – brand de cosmetice naturale (Bucureşti)
Fondator: Dragoş Petrescu
Investiţie iniţială: 50.000 de euro
Prezenţă: online şi în farmacii
Fundingloop - business de consultanţă pentru companii din tehnologie (Elveţia)
Fondator: Ovidiu Mihăilă
Prezenţă: internaţională
Gattini Pasta – business cu paste (Bucureşti)
Fondatori: Cristina şi Cristian Niculescu
Investiţie iniţială: 15.000 de euro
Cifră de afaceri în 2020: 150.000 de euro
Prezenţă: zona Timpuri Noi din Bucureşti
Moth – producţie de mese unicat (Sighetu Marmaţiei, jud. Maramureş)
Fondator: Florin Moroşanu
Cifră de afaceri în 2020: 20.000 de euro
Prezenţă: online
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro