Sloganul Made in Ro

Autor: Roxana Petrescu Postat la 17 ianuarie 2022 101 afişări

Sloganul Made in Ro

Cartofi din Franţa, ceapa din Germania, roşii din Senegal, castraveţi din Grecia, vinete din Spania, ardei din Albania sau dovlecei din Turcia. Cam aşa arată coşul de cumpărături al unui român care se alimentează dintr-un supermarket.

„Noi suntem oameni simpli, ţărani care ştiu doar să producă, şi ne-am trezit acum că vrem să negociem cu oameni care au fost pregătiţi să negocieze”, spune Daniel Ciuhureanu, administrator al Brateşleg Grup din Galaţi, pentru ZF.

România s-a situat pe locul 6 în topul celor mari mari producători de cartofi din UE în 2020, pe locul 8 la roşii şi pe locul 7 la ceapă. Din această producţie semnificativă, 60% ajunge în pieţe, iar restul pe mesele agricultorilor sau la marginea drumului. Problema este că 65% din volume se fac în retailul modern, iar acolo ajunge doar sloganul Made in RO şi ceva usturoi românesc.

Roxana Petrescu este guest editor

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.