Povestea vanzarii MedLife
Cea mai mare tranzactie din domeniul serviciilor medicale de pana acum a implicat cumpararea a 36% din actiunile MedLife de catre un fond al francezilor de la SocGen, pentru suma de 20 de milioane de euro. De ce a avut loc tranzactia tocmai acum si ce va face cu banii familia Marcu?
"Momentul n-a fost ales in mod special, legat de criza. Serviciile medicale sunt foarte rezistente la criza", spune omul de afaceri Mihail Marcu, presedintele si unul dintre actionarii furnizorului de servicii medicale MedLife.
Fratii Mihail si Nicolae Marcu au decis ca e momentul ca MedLife sa creasca accelerat si au constatat ca e mai bine sa nu faca asta pe cont propriu. "Probabil ca am fi reusit si singuri, dar ar fi fost mai greu. Este important sa ai langa tine un partener care are o viziune locala si zonala mai pragmatica asupra pietei. Ca la orice companie, vinzi in momentul in care iti atingi break even-ul, nu poti sa vinzi cand ai mai multe proiecte in diferite faze de dezvoltare", sustine Mihail Marcu.
Omul de afaceri marturiseste ca negocierea cu Societe Generale Asset Management, subsidiara a grupului Societe Generale, a fost departe de a fi usoara: "Tranzactia viza ca noi sa ramanem actionari majoritari, dar sa acomodam si nou-intratul. Negocierea a fost foarte complicata, pentru ca au fost trei parti. In general, in procesul de fuziuni si achizitii, daca vinzi o companie, negociezi doar cu o parte si nu negociezi nici macar conditii post-vanzare, ci eventual numai financiare. Noi am vorbit si de planurile pentru viitor, pe langa pret si achizitia efectiva."
Discutiile despre obiectivele de viitor au vizat o perioada de trei-cinci ani. MedLife intentioneaza sa ajunga la 50% din piata serviciilor medicale pentru companii in circa trei ani, sa isi consolideze pozitia de lider si sa isi extinda reteaua de hiperclinici. "Am anuntat ca vom deschide patru hiperclinici in decurs de cateva luni, dar este un efort mare. Patru hiperclinici inseamna un total de 2.000 de clienti pe zi. Asta inseamna sa crestem la 4.000 de clienti pe zi, inseamna ca pe la noi ar trece anual circa jumatate din populatia Bucurestiului", explica Mihail Marcu.
Ca urmare a finalizarii acestei tranzactii, Societe Generale Asset Management Eastern Europe va deveni actionar in cadrul MedLife, cu o participatie de 36,25%. Familia Marcu ramane actionarul majoritar al companiei, iar IFC, membru al grupului Bancii Mondiale, va fi actionar minoritar. Suma primita de catre familia Marcu ca urmare a tranzactiei putea fi si mai mare, insa actionarii au preferat sa ramana majoritari: "Cand vinzi un pachet majoritar ai o prima. Noi am obtinut o prima considerabila fiind lider de piata, insa am pierdut o prima substantiala vanzand un pachet minoritar. Pe termen mediu vom ramane actionari majoritari. E foarte probabil sa iesim peste trei-cinci ani, dar e la fel de probabil sa ramanem".
Povestea MedLife a inceput in 1996 cu doua cabinete medicale, iar numarul acestora a crescut, astfel ca in anul 2000 existau peste zece cabinete si un laborator. "Acela a fost un moment important in strategie. Ponderea laboratorului a devenit importanta, ajungand chiar la 80% din activitate", sustine Marcu. Intre 2000 si 2004 s-au mai deschis doua laboratoare si cateva cabinete, iar din 2004, compania s-a dezvoltat accelerat, dupa ce a achizitionat spatiul din cartierul bucurestean Grivita si a inceput proiectul de constructie a spitalului si a unei hiperclinici. "Numarul de pacienti a crescut considerabil si, spre deosebire de competitorii nostri, in zona clientilor companii MedLife a impins de jos in sus, adica personalul din companii a optat pentru clinica noastra".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană