Jumătate dintre femeile care sunt la început de carieră cred că pot ajunge manageri în cadrul companiei în care sunt angajate

Autor: Razvan Muresan Postat la 06 martie 2015 249 afişări

49% dintre femeile Generaţiei Y care sunt la început de carieră consideră că pot ajunge pe poziţii de top management în cadrul companiei în care sunt angajate acum, arată un studiu al companiei de audit şi consultanţă fiscală PwC.

Jumătate dintre femeile care sunt la început de carieră cred că pot ajunge manageri în cadrul companiei în care sunt angajate

Raportul - The female millennial: A new era of talent arată că femeile Generaţiei Y sunt mult mai încrezătoare în faptul că pot ajunge într-o poziţie de top management în cadrul companiei în care lucrează în acest moment, în special cele care se află la început de carieră (49%). Ele consideră că una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunităţile de avansare în carieră pe care le oferă (53%) - ceea ce le face pe acestea să fie mai încrezătoare în cariera lor şi mai ambiţioase decât toate generaţiile precedente.

Cele mai încrezătoare femei ale Generaţiei Y sunt în Brazilia (76%), India (76%) şi Portugalia (68%), în timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) şi Germania (19%) se află la polul opus.

86% dintre femeile care au o relaţie fac parte dintr-un cuplu în care ambii parteneri au o carieră, iar 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) câştigă mai mult decât ei. 86% dintre femeile Generaţiei Y caută angajatori cu referinţe pozitive dovedite în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea.  Deşi ele recunosc că aceşti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu consideră că există cu adevărat egalitate de şanse pentru toţi. Mai mult, 43% dintre femeile Generaţiei Y cred că angajatorii sunt prea părtinitori cu bărbaţii când vine vorba de promovarea angajaţilor– în creştere cu 14% faţă de nivelul din 2011.

Femeile Generaţiei Y din Spania (60%), Franţa (58%) şi Irlanda (56%) consideră că angajatorii din ţările lor sunt cei mai părtinitori cu bărbaţii , în comparaţie cu  Malaezia (16%) şi Filipine (11%) unde femeile sunt mai optimiste.

Cum experienţa unei femei în vârstă de 34 de ani aparţinând Generaţiei Y, cu 12 ani de carieră în spate, este diferită faţă de aceea a unei tinere de 22 de ani aflată abia la începutul carierei, raportul analizează dorinţele femeilor acestei generaţii în funcţie de stadiul în care se află cariera lor: cele la început (0-3 ani de experienţă profesională), cele aflate în plină dezvoltare (4-8 ani de experienţă profesională) şi cele cu carieră stabilă (9 sau mai mulţi ani de experienţă profesională).

"Când vine vorba de veniturile salariale şi de traiectoriile de carieră, femeile Generaţiei Y sunt pionieri, 66% dintre ele aflându-se în relaţii în care ambii parteneri au cariere şi au venituri egale sau mai mari decât partenerii lor. Cu cât au mai multă experienţă profesională, cu atât este mai probabil ca femeile acestei generaţii să fie principalul salariat al acelui cuplu. Studiul nostru a arătat că 31% dintre femeile acestei generaţii cu 9 ani sau mai mult de experienţă profesională sunt principalul salariat al cuplului, în comparaţie cu 18% dintre cele care se află la început de carieră şi 24% dintre cele care au o carieră în curs de dezvoltare”, a precizat Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC.

“Studiul nostru spulberă câteva mituri, de exemplu, acela că femeile renunţă la carieră pentru a îşi întemeia o familie. Lipsa oportunităţilor în cadrul unei companii este primul motiv pentru care femeile aleg să părăsească un loc de muncă, în timp ce întemeierea unei familii este ultimul motiv pentru care ele aleg să renunţe la un loc de muncă. Angajatorii trebuie să adopte o poziţie care să favorizeze inclusivitatea şi strategii care să susţină încrederea şi ambiţia pe care femeile Generaţiei Y le au încă de la începutul carierei lor“, a mai spus Agnès Hussherr.

PwC a intervievat 8.756 de femei din Generaţia Y (născute între 1980 şi 1995) din 75 de ţări pentru a afla ce cred despre piaţa muncii şi cariera lor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
femei,
cariera,
studiu,
pwc
/analize/resurse-umane/jumatate-dintre-femeile-care-sunt-la-inceput-de-cariera-cred-ca-pot-ajunge-manageri-in-cadrul-companiei-in-care-sunt-angajate-13941837
13941837
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.