Românul de 32 de ani care este şef peste 700 de angajaţi din şase ţări

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 februarie 2014 1910 afişări

La 32 de ani, Victor Ioane coordonează activitatea firmei austriece Salesianer Miettex în şase ţări: Cehia, Croaţia, România, Slovacia, Slovenia şi Ungaria. Cele şase firme au o cifră de afaceri cumulată de 40 de milioane de euro, 700 de angajaţi, plusuri de la an la an, iar românul testează terenul şi pentru extinderea în alte ţări.

Românul de 32 de ani care este şef peste 700 de angajaţi din şase ţări

"Mă simt foarte legat de România; vin cel puţin o dată pe lună şi stau câteva zile. În general mă duc unde avem proiecte în derulare, nu sunt genul de manager care să deschid agenda şi să spun «punctul 1, punctul 2» şi să dau cu biciul", spune Victor Ioane, managing director la CEE Salesianer Miettex. De aproape doi ani el coordonează activitatea companiei pentru ţările din afara Austriei, firma fiind specializată în servicii de spălare profesionale. Concret, în ţările unde are operaţiuni, firma are spălătorii de dimensiunile unei fabrici. „M-am mutat la Viena pentru că e greu de coordonat afacerea de la Bucureşti, unul dintre motive fiind distanţa. Nu poţi să zbori direct la Zagreb, de pildă, în vreme ce de la Viena plec cel mai adesea cu maşina„, spune Ioane. Legat însă de firmă se simte, devreme ce a fost primul angajat din România şi a văzut-o crescând de la an la an.

Povesteşte că după ce a terminat liceul Sfântul Sava a urmat Facultatea de Inginerie în limbi străine, din cadrul Politehnicii, „o îmbinare de inginerie cu economie şi ceva drept„. A început să lucreze încă din vremea vacanţelor de vară, iar în timpul facultăţii a avut „nişte joburi mai serioase, pentru că îmi plăcea să fiu independent, să mă pot organiza singur„. În anul II a obţinut o bursă la o facultate din Germania şi spune că a învăţat acolo „în 4-5 luni cât în mai mulţi ani aici, pentru că erau ritmul de lucru mult mai asiduu şi posibilităţile de distracţie reduse„. Slujbele pe care le-a avut apoi au fost cu precădere în multinaţionale, pe care Ioane le consideră „o şcoală bună, înveţi să te încadrezi într-o echipă, să delegi, să urmezi un proiect, în esenţă mecanismele de funcţionare a unei companii; dar la un moment dat mi-am dorit mai mult – mai multă putere de decizie, mai multă independenţă".

În 2005 firma germană Salesianer Miettex tatona terenul pentru a-şi începe activitatea pe piaţa din România, iar Victor Ioane a fost primul angajat, primind recomandarea unui profesor de la facultate. „Erau clienţi din alte ţări interesaţi de Bucureşti, mai cu seamă în perioada de dinainte de criză, când toată lumea se gândea la posibilităţi de expansiune.„ A fost singurul angajat pentru o perioadă de peste jumătate de an, iar încăperea în care avea biroul era şi depozit. „Vindeam servicii, facturam, livram şi aveam un partener pentru serviciile de spălare; la început nu aveam fabrica. Practic trebuia să controlez toate procesele şi era greu pentru că lucram cu parteneri, nu cu subordonaţi.„ După acest start, volumul de servicii contractate a crescut, de pildă prin deschiderea hotelului Novotel din Bucureşti, şi la sfârşitul lui 2006 proprietarii afacerii, la recomandarea lui Ioane, care era directorul de filială, au luat decizia de a investi 11 milioane de euro pentru a construi cea mai mare spălătorie comercială din România.

„Lumea de obicei asociază o spălătorie cu imagini de spaţii joase, cu mult abur, de mici dimensiuni, dar spălătoria Salesianer are dimensiunile unui hipermarket.„ Numai terenul are o suprafaţă de peste 2 hectare. Salesianer are activităţi în şase ţări în afara Austriei, unde firma are o istorie de 97 de ani, iar Victor Ioane a fost unul dintre cei şase directori de filiale înainte de a fi numit la conducerea operaţiunilor din afara ţării-mamă. Alte 6 milioane de euro au fost investite în România pentru susţinerea operaţiunilor, de pildă flota de maşini. Acum, în filiala locală a firmei austriece lucrează peste 100 de oameni, dintre care 15 în vânzări. Rotaţia de personal se plasează la 3%, iar Victor Ioane spune că acest procent include şi plecările prin pensionare.

După deschiderea spălătoriei, în 2007, cifra de afaceri a crescut rapid, iar apoi „ne-am dezvoltat de la an la an; dacă ne uităm pe grafic pare că în România nu a fost criză; e clar că dacă n-ar fi fost criza am fi crescut şi mai mult„. În 2013 faţă de 2012 veniturile au crescut cu 15% şi au depăşit 4,5 milioane de euro, iar firma a trecut de trei ani pe profit operaţional. Practic portofoliul de clienţi a marcat plusuri de la an la an şi include acum hoteluri ca Radisson; în România firma are peste 500 de clienţi, 70% dintre ei fiind din Bucureşti. Cele mai mari volume de textile pentru care firma are contractate serviciile de spălare sunt din partea hotelurilor, o altă direcţie de afaceri a firmei fiind închirierea uniformelor de lucru pentru clienţi cum sunt retailerii, industria auto sau farma. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/romanul-de-32-de-ani-care-este-sef-peste-700-de-angajati-din-sase-tari-12121302
12121302
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.