Brand managerul Renault în România a preluat conducerea Nissan şi vrea să poziţioneze brandul japonez pe nişa câştigătoare
Dora Pasăre a preluat conducerea mărcii Nissan în toamna acestui an, după aproape nouă ani în care a fost brand manager al Renault. Acum provocarea o reprezintă creşterea vânzărilor unei mărci cu potenţial nu pe modelele de volum, ci pe cele de nişă, precum crossoverele.
S-a angajat la Renault în 2003, unde avea în subordine vânzările maşinilor de clasă mică. Din 2006 a preluat funcţia de brand manager al mărcii şi a fost responsabilă de aceasta până în 2014, când a intrat pe un segment total nou, cel al crossoverelor şi al SUV-urilor, unde activează cu precădere Nissan.
„La Renault am acumulat o experienţă valoroasă în marketing şi am cunoscut foarte bine piaţa auto. Am trăit atât momente de creşteri fulminante în 2005-2007, cât şi cădere bruscă după 2009. Au fost experienţe foarte importante. Am învăţat că o decizie bună luată la momentul potrivit poate face diferenţa, la fel cum poate face diferenţa şi o atitudine pozitivă, în momente când lucrurile nu stăteau foarte bine. Sunt lucruri care te ajută în dezvoltarea ta ca om de marketing, dar ai nevoie şi de elemente de management”, a spus Dora Pasăre, brand director la Nissan, în cadrul Renault Commercial Roumanie, compania care din vara anului 2011 comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan.
Dacă marca franceză este în prezent cel de-al patrulea brand de import ca vânzări, cu o creştere a înmatriculărilor de 33% în primele zece luni, la peste 3.400 de autoturisme, Nissan ocupă locul 13 şi creşte cu peste 50% în acelaşi interval, până la aproape 900 de maşini. „Este o lume nouă cu multe provocări. Dar primul meu obiectiv a avut legătură cu echipa pe care o coordonez. Trebuie să-ţi cunoşti oamenii şi să ştii ce îi motivează, tot ce ţine de a le câştiga încrederea, mai ales că este o echipă foarte pasionată, unită în jurul unui brand de nişă”, este de părere noul brand director al mărcii nipone.
În timp ce la Renault modelele de bază sunt cele de clasă mică, Clio şi Captur, urmate de compactul Megane, la Nissan vânzările sunt susţinute de crossoverul mic Juke şi de cel compact Qashqai, primul fiind reînnoit în primăvara acestui an, iar al doilea a ajuns deja în vară la cea de-a doua generaţie.
„Clientul de Nissan este unul mult mai exigent. Un consilier de vânzări petrece mult mai mult timp cu clientul. Este un timp al deciziei de achiziţie mai mare. Clientul se uită mai mult la produs, la performanţele şi la caracteristicile sale şi mai puţin la preţ. Este un timp mai lung de decizie, pentru un client mai exigent, către care trebuie să mergem cu standarde mai înalte de abordare”, a subliniat Dora Pasăre. Anul 2014 a fost pentru Nissan unul de vârf, având în vedere gama de modele complet reînnoită. În ultimele 12 luni, brandul nipon a lansat 12 noi modele pentru Europa şi Rusia.
Filosofia de brand se îndreaptă pe cele două axe de comunicare, inovaţie, de la sistemele Nissan Connect şi Safety Shield, şi va urma până în 2020 vehiculul autonom. „Pentru Qashqai putem observa că mixul este foarte mare, majoritatea clienţilor optând pentru versiunile de top echipate cu aceste sisteme. Peste 50% din modelele Qashqai livrate în acest an vin cu cele mai noi tehnologii disponibile”, a spus Dora Pasăre.
Nissan se îndepărtează uşor de zona offroad, cu modele precum Pathfinder sau vechiul X-Trail, şi beneficiază din plin de creşterea popularităţii crossoverului, fiind inventatorul acestui concept şi cel care a lansat segmentul crossoverelor de clasă mică încă din 2010, cu trei ani înainte ca brandurile concurente să vină cu alternative.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro