Boutique-urile incep sa se inmulteasca in Bucuresti
Tot mai multi antreprenori din comert inteleg sa parieze pe opusul consumului de masa: o atmosfera personalizata in boutique-uri, produse aduse la cererea clientilor, evenimente organizate anume pentru a incuraja socializarea in interiorul magazinului.
Jennifer Aniston interpreteaza in "Love Happens" un personaj care face tot posibilul ca sa-si deschida propria florarie, Juliette Binoche intruchipeaza in "Chocolat" un creator de ciocolata, iar rolul lui Meg Ryan din "You've Got Mail", unde o intruchipeaza pe proprietara unei librarii, este deja faimos.
Fiecare film, cu toate ca scenariul poate fi trecut cu usurinta cu vederea, atrage atentia prin boutique-urile protagonistelor, unde se desfasoara mare parte din actiune. Fie ca vand flori, carti sau fac ciocolata, personajele duc cu gandul la un alt gen de comert, de care in perioada boom-ului economic lumea parea sa faca abstractie. La mare distanta de experienta de consum de masa, impersonala si mereu pe fuga, magazinele personalizate, intime, castiga tot mai mult teren. Si Bucurestiul a plusat la acest capitol, cu boutique-uri care se adreseaza amatorilor de "joie de vivre". Sunt locuri unde proprietarii se adreseaza clientilor pe nume, le cunosc preferintele si gusturile, iar ei nu vin intotdeauna ca sa cumpere, ci pentru o conversatie cu cineva care le impartaseste pasiunea sau, de ce nu, pentru a-si face prieteni.
Magazinul Biscuit, care s-a deschis la finalul anului trecut, a fost gandit ca un concept store cu delicatese din toate colturile lumii. Selectia o face Adriana Sohodoleanu, fostul director de marketing de la Colliers, care a renuntat la imobiliare pentru afacerea gourmet. "Multi ne spun ca vin pentru atmosfera, ca se simt bine si este liniste si pace, desi magazinul se afla chiar pe bulevard." Adriana a selectat pentru Biscuit delicatese de la branza olandeza si vinuri frantuzesti pana la diverse uleiuri, sare sau condimente gourmet si multe dulciuri.
Unul dintre atuurile magazinului este selectia mare de ciocolata, in jur de 15 branduri si cateva sute de variante: ciocolata pura, cu arome - cu polenta (mamaliga), ulei de masline si sare dulce, cu branza, nuci si masline, orez si sofran. Selectia este inspirata de multe ori chiar de pretentiile clientilor. "Exista o doamna care vine o data la 10 zile si este pasionata de ciocolata neagra, iar pentru ea am adus varianta cu 99% cacao."
Pe pereti sunt retetele lui Jamie Oliver sau poezia lui Nicusor a carui mama a plecat la piata si pisica l-a ajutat sa darame laptele. "Mi-am dorit ca orice detaliu sa creeze prilej de conversatie", spune proprietara, care a expus pe un perete si poze din cea mai recenta vacanta a ei in Siria.
"Oamenii vin la magazin ca si cand ar vizita niste prieteni. Imi aduc condimente, sa le gust si sa le miros. Avem o clienta care lucreaza in Pitesti si vine cam in fiecare miercuri si isi cumpara cookies, avem doamna care este fan al caviarului de ciocolata si pasionatul de ceaiuri si condimente care isi face propriile mixuri acasa. Mi-a adus sa testez ceai din colectia lui personala."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro