Cum se vand masinile de lux

Postat la 10 iulie 2006 293 afişări

Clientii romani ai marcilor auto premium au cheltuit mai mult de 80 de milioane de euro pentru automobile mai scumpe de 100.000 de euro de la Inceputul anului trecut.

Cu banii in geacaDe la BMW seria 7 pana la Audi Q7 sau Mercedes clasa S, vanzarile de automobile premium au inregistrat un adevarat boom anul trecut. Insa importatorii spun ca anul acesta este deja mult mai bun.\"Am avut un client care a venit in showroom cu banii in geaca, in jur de 3 miliarde de lei (circa 85.000 de euro), si a plecat cu masina, un Volkswagen Phaeton\", povesteste Teofana Argata, dealer specializat pe clienti premium al marcii Volkswagen din grupul Porsche Romania, cu vanzari de 380 mil. euro anul trecut. Clientii romani ai marcilor auto premium din Romania sunt relativ atipici, iar reprezentantii importatorilor se adapteaza cerintelor uneori neobisnuite ale acestora. \"In doua randuri s-a intamplat sa ramanem fara masini de test drive (Volkswagen Touareg - n.r.). Clientul a luat masina pentru test drive si la intoarcere a spus ca autoturismul ramane la el\", mai povesteste reprezentantul Porsche. Cei mai multi romani care platesc peste 100.000 de euro pentru un autoturism se documenteaza foarte bine, de obicei, asupra viitoarei achizitii. Potentialii clienti ai companiilor auto apartin in principal comunitatii de afaceri, fiecare importator avand o astfel de baza de date. Acestora le sunt furnizate constant informatii depre noile modele lansate precum si invitatii la programele de test drive organizate. De exemplu, clientii VW Touareg au fost initiati in condusul off-road pe trasee din Romania, dupa care cei mai fideli 13 clienti ai marcii au participat la o expeditie de 5 zile in Maroc - Touareg Xpedition. Costurile au fost suportate pe jumatate de dealer, cealalta jumatate, de circa 1.500 de euro, fiind platita de fiecare client. In acelasi timp, si clientii fideli ai Audi au beneficiat de o expeditie in Laponia.Au vrut Maserati de 700.000 de euroPentru anumite modele exclusiviste, insa, a existat interes din partea clientilor fara ca importatorul sa promoveze automobilul pe piata romaneasca, in unele cazuri chiar fara ca acesta sa fie disponibil in oferta companiilor. Modelul Maserati MC 12 costa aproape 700.000 de euro, este fabricat intr-o serie limitata de numai 50 de exemplare, nu poate fi condus usor pe soselele din Romania si, cu toate acestea, au existat romani care si-au aratat interesul pentru achizitia acestei super-masini, potrivit lui Valeriu Tones din departamentul de PR al AutoItalia, importatorul marcii italiene Maserati in Romania, care a vandut circa 7.000 de masini anul trecut. \"S-au interesat si clientii din Romania despre Maserati MC 12, insa toate exemplarele produse in aceasta serie limitata erau deja adjudecate.\"\"Am avut clienti care s-au interesat de modelul Porsche Carrera GT (pretul de baza este 400.000 de euro - n.r.)\", spune si Nina Bratfalean, director de comunicare in cadrul grupului Porsche Romania, fara a preciza daca au fost facute comenzi ferme pentru acest model.Cu ceas BvlgariPotrivit informatiilor din piata, exista deja 3 comenzi pentru modelul Mercedes SLR McLaren (peste 500.000 de euro), dar reprezentantii importatorului Tiriac Auto, cu vanzari estimate de 470 mil. euro in 2005, nu au comentat. Cererile clientilor de marci premium nu se limiteaza insa doar la livrarea unui anumit model. AutoItalia a avut o serie de solicitari extravagante din partea cumparatorilor - un ceas de aur Bvlgari la bord sau placute cu numele proprietarului in dreptul fiecarei portiere. Cea mai scumpa masina vanduta de importator este, potrivit AutoItalia, un Maserati Quattroporte, de 173.000 de euro. 633 mai scumpe de 100.000 de euroDe la inceputul anului trecut si pana la jumatatea acestui an s-au vandut 633 de masini cu un pret final ce depaseste 100.000 de euro, potrivit datelor a cinci importatori de marci premium pentru piata din Romania, pana la inchiderea editiei: Auto Rom si Premium Auto, membre ale Tiriac Auto - pentru marcile Mercedes, Jaguar si Land Rover, Automobile Italia - Maserati, Automobile Bavaria - BMW si Rolls-Royce si Porsche Romania - Porsche, Audi, Volkswagen. Dintre cele 633 de masini premium vandute, aproape jumatate depasesc 150.000 de euro, deci la o medie de 125.000 de euro pentru masina, vanzarile estimative de automobile peste 100.000 de euro de la inceputul lui 2005 trec de 80 mil. euro.Mai bine ca anul trecutMajoritatea importatorilor au depasit insa, de la inceputul lui 2006, vanzarile de automobile premium aferente aceleiasi perioade a anului trecut. Cum cererea pentru modelele de lux este in crestere si concurenta - tot mai acerba, importatorii vin cu oferte personalizate menite a stabili o baza constanta de clienti premium. De exemplu, Premium Auto are disponibil pentru modelul Range Rover un pachet de personalizare a masinii, \"Range Rover Autobiography\", iar Porsche Romania ofera, pentru marcile Audi, un program asemanator care permite clientului sa personalizeze designul exterior si interior al masinii cumparate. Pachetul suplimentar oferit de Audi poate ajunge la circa 50.000 de euro.Optiunile oferite cuprind zeci de culori (aproape toate nuantele si culorile care pot fi reproduse in vopseaua auto) si de materiale interioare (esente speciale de lemn sau piele), dar si alegerea elementelor de design interior si exterior (clientul poate adauga sau elimina din habitaclu orice element de design, cu conditia sa nu fie afectata siguranta automobilului). Porsche Romania a depasit deja de la inceputul anului vanzarile modelelor Audi cu un pret de peste 100.000 de euro din intreg anul trecut, potrivit oficialilor companiei, in mare masura datorita lansarii modelului Q7. \"Pentru marca Audi avem baza noastra de clienti fideli si posibili alti clienti carora le trimitem invitatii la test drive cu noile modele. Baza de date este completata in permanenta cu nume ale potentialilor noi clienti\", a explicat Aurelian Visan, specialist vanzari pentru Audi in cadrul importatorului. La sfarsitul lui 2005 compania vanduse 40 de automobile Audi mai scumpe de 100.000 de euro, dar in perioada ianuarie-aprilie 2006 se vandusera deja 46 de autoturisme Audi ce intra in aceeasi categorie de pret -10 limuzine A8 si 36 de SUV-uri Q7. Preferintele clientilor romani ai constructorului din Stuttgart, Porsche, s-au indreptat catre modelele sport in prima parte a acestui an, dupa ce anul trecut Cayenne a detinut cea mai mare pondere in vanzari. In 2005, din 47 de modele Porsche livrate, 30 au fost SUV-ul Cayenne. In primele patru luni ale lui 2006, s-au cumparat deja 11 modele Porsche 911 si 9 Cayenne, potrivit reprezentantilor Porsche Romania.Volkswagen Business VanDe la inceputul lui 2005, Porsche Romania a mai vandut 3 modele Volkswagen Phaeton si 13 SUV-uri Touareg. Volkswagen livreaza, prin acelasi importator, un van special pentru oamenii de afaceri, cu un pret ce poate ajunge la 130.000 de euro. Un singur astfel de model a fost comandat pana in prezent pe piata din Romania.Compania Automobile Bavaria, importatorul BMW, cu vanzari de 130 mil. euro in 2005, a vandut 363 de autoturisme cu un pret final ce depaseste 100.000 de euro, cea mai mare pondere detinand-o seria 7 de la BMW, potrivit lui Ciprian Bercea, director de marketing al companiei. Pretul de baza al modelului este de peste 100.000 de euro. Concurentii de la Mercedes au livrat 110 masini care intra in aceeasi categorie de pret, prin importatorul marcii, Tiriac Auto, dintre care 90 de limuzine clasa S, potrivit lui Valeriu Zaharia, product manager Mercedes-Benz.Cel mai scump automobil Mercedes livrat pe piata romaneasca este roadster-ul SL, pentru care un client a platit 235.000 de euro. Cel mai scump JaguarPremium Auto, un alt importator controlat de grupul Tiriac, a vandut de la inceputul anului doua modele Jaguar XK (cu motoare V8 si 300 de cai putere) si doua limuzine Jaguar XJ, unul dintre ele fiind cel mai scump model Jaguar comercializat in Romania, cu un pret final de 135.000 de euro, potrivit Ancai Bold, director de marketing si comunicare al Premium Auto. Compania a vandut si trei modele Range Rover de peste 100.000 de euro, toate cu motoare supra-alimentate, una dintre ele fiind vopsita complet in alb, la cererea clientului.Ferrari si Lamborghini nu sunt inca prezente oficial pe piata romaneasca, nici limuzinele Bentley, dar Porsche Romania (pentru Lamborghini si Bentley) si AutoItalia (pentru Ferrari) iau in calcul deschiderea de showroom-uri pentru aceste marci.Maybach, marca super-premium a grupului DaimlerChrysler, a inregistrat primele livrari oficiale pe piata romaneasca inca din 2003, fiind reprezentata de compania Auto Rom, membra a grupului Tiriac. Rolls-Royce, principalul concurent al Maybach, e la randul sau reprezentat in statisticile de vanzari, importatorul oficial al marcii britanice, Automobile Bavaria, consemnand deja primele livrari de modele Rolls-Royce in Romania. Cea mai scumpa masina vanduta de Automobile Bavaria e un Rolls-Royce Phantom, de peste 350.000 de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Cum,
se,
vand,
masinile,
de,
lux
/arta-si-societate/lifestyle/cum-se-vand-masinile-de-lux-4073192
4073192
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.