Despre luxul de a scrie de mână
Ce au în comun Ernest Hemingway, Michel Platini, Sultanul Hassanal Bolkiah al Bruneiului şi Al Pacino? Fiecare dintre ei a folosit un stilou Montegrappa, cea mai veche manufactură italiană de instrumente de scris, care are în spate o poveste de 100 de ani.
Dacă ar putea să vorbească, stilourile Montegrappa ar fi cele mai potrivite pentru a spune istoria ultimului secol, în contextul în care au fost martorele unora dintre cele mai importante evenimente ale vremii. Spre exemplu, în anul 2000 Boris Elţîn a cedat puterea mai tânărului Vladimir Putin înmânându-i acestuia din urmă un stilou Montegrappa Dragon. Aceleaşi stilouri - chiar dacă modele diferite - au fost folosite şi de Victor Emanuel al III-lea şi de Benito Mussolini, de regele Juan Carlos al Spaniei şi de Papa Ioan Paul al II-lea.
Producătorul de instrumente de scris Montegrappa a fost înfiinţat în 1912 în localitatea italiană Bassano del Grappa din nordul ţării, unde creează în continuare şi astăzi. Denumită iniţial "Manifattura pennini d'oro e penne stilografiche" ("Manufactura de peniţe de aur şi stilouri"), compania realizează în continuare, după un secol de activitate, stilouri de lux cu peniţe de aur, deşi trăim într-o perioadă în care scrisul de mână a cedat tot mai mult locul scrisului la calculator, tabletă sau smartphone.
"Pentru un brand specializat exclusiv pe instrumente de scris piaţa de astăzi este într-adevăr o provocare din cauza tehnologiei care aproape a eliminat scrisul de mână", recunoaşte Oliver Petcu, managing director al companiei de cercetare a pieţei de lux CPP Luxury Industry Management Consultants. El recunoaşte însă că în pofida tuturor "piedicilor" puse de tehnologie, instrumentele de scris de lux oferă un statut şi ţin foarte mult de nivelul de educaţie, de cultura şi de estetica persoanei care le achiziţionează. "Un stilou este la fel ca un parfum, aproape intim."
Stilourile Montegrappa au preţuri ce încep de la câteva sute de euro şi urcă până la sume cu cinci zerouri. Cel mai scump produs al brandului italian îl reprezintă setul Chaos, realizat în ediţie limitată de manufactură împreună cu actorul Sylvester Stallone. Setul, care cuprinde stiloul, o călimară şi un set de butoni, toate din aur masiv şi diamante albe, costă peste 325.000 de euro. Compania italiană nu vinde însă doar instrumente de scris, ci şi butoni, ceasuri şi produse de parfumerie. Preţurile variază de această dată de la 150 la peste 15.000 de euro în funcţie de design şi de materialele folosite.
Toate gamele de produse vor putea fi cumpărate şi din România începând cu luna octombrie.Compania Resonor urmează să deschidă luna următoare un boutique monobrand Montegrappa în complexul de lux The Grand de la parterul hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitală. Cu o investiţie de peste 250.000 de euro, magazinul va completa paleta de branduri de lux din galerie, din care fac parte Louis Vuitton, Valentino şi Escada. "Contactele cu cei de la Montegrappa durează de câţiva ani. Brandul exista deja pe piaţă, însă în această vară am preluat distribuţia în exclusivitate", spun reprezentanţii Resonor care vor deschide astfel primul monobrand din Europa de Sud-Est la Bucureşti.
Compania a ales să se poziţioneze la parterul hotelului JW Marriott deoarece este "singurul loc din Bucureşti şi probabil din România care poate oferi câteva dintre elementele importante pentru un monobrand din domeniul luxului". Printre acestea se numără parcarea, mixul de chiriaşi din galerie şi clienţii care trec zilnic pe aici şi care sunt, nu de puţine ori, cazaţi în hotel. Brandul Montegrappa va încerca să atragă în magazinul de la Bucureşti în principal oameni de afaceri şi colecţionari.
După Capitală, acţionarii Resonor se gândesc să deschidă buticuri Montegrappa şi pe alte pieţe. Pentru România se vor opri la unul singur pentru moment, însă se vor orienta spre alte domenii. "Pentru anul viitor există sub formă de proiect deschiderea a cel puţin încă două magazine în Bucureşti, dintre care unul dedicat cadourilor de lux, ce va reuni unele dintre cele mai cunoscute şi prestigioase branduri din domeniu."
În momentul de faţă în portofoliul Resonor se mai află brandul canadian de telefoane exclusiviste Mobiado, compania având în plan crearea unui portofoliu de mărci specializate pe segmentul accesoriilor de lux.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro