Drumul in afaceri al Amaliei Nastase

Autor: Rosca Cristina Postat la 08 decembrie 2010 2401 afişări

Oamenii de afaceri se nasc, cresc si apoi ramane de vazut. In cazul Amaliei Nastase, cunoscuta in principal pentru casnicia cu Ilie Nastase si abia in plan secundar pentru apartenenta sa la mediul de business, drumul in afaceri are deocamdata o singura directie.

"Never say never", spune ea atunci cand o intreb daca are in plan sa achizitioneze noi companii din domeniul modei, fara a oferi mai multe detalii. La Amalia Nastase totul se joaca in terenul incertitudinii. Cate perechi de pantofi aveti? "Prea multe." Cat de des va cumparati haine? "Prea des."

Lucrurile se mai dezmortesc atunci cand o intreb cine sunt designerii ei preferati. Se opreste, zambeste si apoi raspunde sec "asta", aratand spre o jacheta din ultima colectie a lui Alexander McQueen. Apoi ii adauga pe Balmain si pe Stella McCartney si completeaza: "Dar la fiecare designer gasesc, in functie de sezon, lucruri care sa ma apropie de brandul respectiv".

Toti cei trei designeri sunt prezenti pe lista Victoria 46, care aduna intr-un spatiu de 600 de metri patrati 26 dintre "numele mari ale modei". Sa fie o simpla intamplare? Amalia Nastase achizitiona la sfarsitul anului trecut 30% din actiunile High Fashion Group, divizia de lux a grupului Solmar, care detine in portofoliu si Victoria 46 (care comercializeaza branduri precum 3.1 Phillip Lim, Balenciaga, Christian Dior, D&G, Elie Saab, Givenchy, Jimmy Choo, Lanvin, Roberto Cavalli, Yves Saint Laurent), Day & Night (Dsquared, Paul & Joe, Juicy Couture, Moschino jeans, DKNY jeans) - concept ce se adreseaza tinerilor, Petit's (Baby Dior, Miss Blumarine, Armani Junior, Cavalli Angels & Devils, Iceberg, Phillip Lim) - un multibrand cu haine de designer pentru copii, si, cel mai recent nume, Victoria Men, destinat barbatilor. Perla coroanei ramane Victoria 46.

Multibrandul de pe Calea Victoriei este si principala destinatie de shopping pentru fosta doamna Ilie Nastase. "Bineinteles, prefer sa imi fac cumparaturile la Victoria 46 si la Day & Night. Aici, la fel ca orice alt client, beneficiez de un personal shopper care ma tine la curent cu noile colectii, cu noile tendinte."

Shoppingul la Milano, Paris sau New York nu este inscris pe agenda calatoriilor in afara tarii, pentru "ca atunci cand plec in strainatate prefer sa imi petrec timpul bucurandu-ma de locul pe care il vizitez, fara a alerga din magazin in magazin pentru cumparaturi".

Atunci cand vine vorba de cumparaturi, Amalia Nastase stie ce vrea. In Victoria 46, in timp ce ne pregateam de interviu, privea atent in stanga si in dreapta si intreba "Asta e noua?". "Pe asta nu o stiu." Este undeva o imbinare a utilului cu placutul. Desi nu alege ea hainele ce urmeaza a fi expuse in magazinele grupului, ("pentru asta avem un buyer"), ea se ocupa sa le poarte.

"Eu nu fac parte din managementul de zi cu zi al High Fashion, deci nu cunosc multe detalii legate de operarea zilnica a magazinelor. Eu ma ocup de partea mai vizibila si mai putin financiara, daca o pot numi asa, si anume PR-ul magazinelor si relatia cu presa de fashion, evenimentele legate de magazine."

Despre activitatea in PR a Amaliei Nastase s-au scris multe. Totul a inceput la sfarsitul lui 2008, cand a fost creata agentia de PR si organizare de evenimente Eventures, care anul trecut a obtinut venituri de circa 1 milion de euro, detinuta impreuna cu Razvan Vasilescu. Din total, 88.000 de euro au provenit dintr-un contract cu Ministerul Turismului, pentru campania "Romania, land of choice". Agentia a aparut in prim-plan in august 2009, cand Amalia Nastase a fost anchetata de o comisie parlamentara in legatura cu acest contract. Intre timp lucrurile s-au calmat, iar 2010 "a fost un an foarte bun, in care am reusit sa obtinem conturi foarte importante". Anul viitor este programat ca un an al dezvoltarii si investitiilor. Planurile pentru viitor sunt insa o continuare a evenimentelor din 2010, cand a fost creata o subsidiara a Eventures, 3senses, care se adreseaza segmentului de retail si de eveniment si care ofera servicii precum digital signage, solutii interactive, content 3D, holograme, structuri state of the art.

Afacerile Amaliei Nastase nu se opresc insa aici. In portofoliul de business se adauga participatii in companii de import-export si in companii din domeniul fast food. Potrivit Registrului Comertului, ea mai este actionar in cadrul companiilor La Maison Consulting, Reims Beverage, Dorocarm si Madelaine Com.

Criza nu a reprezentat un obstacol pentru Amalia Nastase in afaceri. Ea recunoaste ca cea mai dificila decizie pe care a luat-o pe timp de criza a fost " sa investeasca". Regreta ca nu a riscat mai mult, insa crede ca aceasta perioada i-a oferit sansa sa si invete "sa ma folosesc de conjuncturi si sa gasesc solutii out-of-the-box". "Sunt domenii pentru care criza este benefica", spune fosta doamna Nastase. Un exemplu in acest sens ar fi restaurantele de tip fast-food, care ofera o alternativa pentru iesirile la restaurant.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/drumul-in-afaceri-al-amaliei-nastase-7776077
7776077
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.