Haina ideală: combinaţie între lux şi pret-a-porter
Colecţii vestimentare de-a gata disponibile în magazine sunt tot mai des înnobilate, în ultima vreme, cu elemente de "haute couture".
Încep să se caute articolele vestimentare deosebite, realizate de creatori mai mult sau mai puţin cunoscuţi, dar care împrumută principii specifice croitoriei de lux, afirmă The Wall Street Journal. Hainele astfel produse se încadrează în curentul "demi-couture" şi costă câteva mii de dolari sau chiar mai mult.
Un exemplu îl constituie rochia Jewel Tree (copacul cu pietre preţioase) cu cristale şi trandafiri aplicaţi, a tinerei creatoare londoneze Mary Katrantzou. Rochia costă 14.200 de dolari şi la fiecare exemplar au lucrat angajaţii din patru ateliere. Cei ce realizează şi colecţii vestimentare de-a gata, ca Jason Wu, Rodarte, Balenciaga, Stella McCartney ori Chanel, constată că au cerere din ce în ce mai mare pentru cele mai scumpe şi mai complexe articole.
Un motiv pentru cererea de asemenea haine îl reprezintă faptul că tot mai puţină lume care îşi permite să plătească preţul cerut pentru articole haute couture are timp să meargă la Paris să vadă paradele de modă, iar apoi să meargă la atelier pentru câteva probe, astfel încât caută ceva scump şi deosebit, dar disponibil repede.
Modelele de vârf de la Mary Katrantzou sau Stella McCartney se pot comanda pe site-ul Net-a-porter.com. Nici Azzedine Alaia nu s-a lăsat mai prejos, creatorul prezentând o colecţie de articole de îmbrăcăminte de-a gata pentru sezonul de toamnă, pe care le-a denumit "semi-couture".
Alte voci din domeniu consideră că această tendinţă se datorează şi faptului că există o clientelă dispusă să plătească mai mult, cu condiţia să primească ceva care nu este accesibil oricui. Chiar dacă hainele dorite sunt procurate de la un magazin şi nu de la casa de modă, preţul mare plătit reduce posibilitatea de a da peste cineva care poartă aceeaşi rochie la un eveniment.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană