Meseria mea, stilul
Mihaela Berciu, consultant de imagine, priveste stilul cu ochii unui profesionist. A studiat designul vestimentar, a colaborat ca stilist, iar in prezent este membru al AICI, cea mai mare asociatie de consultanti de imagine din lume. Iar anul viitor urmeaza sa le dea managerilor romani lectii de stil in cadrul cursurilor Qualians.
Ca orice profesionist, Mihaela Berciu a dezvoltat un principiu "de lucru" â" "imi aleg obiecte vestimentare in jurul carora sa pot crea, apoi, mai multe tinute diferite, indiferent ca este vorba despre sacouri sau pantaloni de trening". Mihaela Berciu considera ca cel mai important aspect al imaginii personale este consistenta, adica setarea unui standard personal sub care nu este permis sa cobori niciodata. "Tinand cont de acest lucru, imi aleg toate hainele astfel incat, indiferent de tinuta, mesajul transmis sa fie acelasi. Un exemplu concret e destul de greu de dat, dar ce pot sa-ti spun este ca nu ma prezint in fata clientilor fara a purta sacou, in general de culoare inchisa."
Influenta meseriei de consultant de imagine se resimte in momentul in care decide sa-si imbogateasca garderoba. "In timp, am invatat in primul rand sa nu mai cumpar sub influenta impulsului. Poate ca acesta e cel mai important plus adus de meseria mea. Pe de alta parte, am invatat maiestria de a 'manipula' subconstientul interlocutorilor in favoarea mea, prin tinutele alese si imaginea proiectata", spune Berciu, adaugand ca nu are o tinuta preferata intrucat experimenteaza intotdeauna. Insa pentru momentele in care nu are intalniri de afaceri spune ca adora puloverele de casmir, in mod special cele suprapuse si cizmele UGG.
In rest ii plac rochiile de seara create de Razvan Ciobanu, creatiile funcky ale lui Stephan Pelger si Eva Culture (linia de vestimentatie a designerului Aura Dura), linia casual a Irinei Schrotter si tricotajele Alberta Ferretti. Iar pentru tinutele business primeaza Hugo Boss si Max Mara. "Au unele dintre cele mai bune tipare pentru sacouri si pantaloni, iar pretul, in raport cu efectul lor si calitatea, le transforma intr-o investitie corecta. Lista asta poate continua la nesfarsit. La incaltaminte nu am o marca preferata. Depinde de la sezon la sezon."
Desi isi construieste imaginea dupa principii cat se poate de rationale, atunci cand vine vorba de obiecte vestimentare dragi, totul penduleaza in jurul emotiilor. "Am trei obiecte dragi, dar care nu au fost ale mele. Este vorba despre o camasa si un pulover care au apartinut tatalui meu si un sal pashmina foarte simplu care are o valoare sentimentala."
Cat despre cumparaturi, Mihaela Berciu spune ca le face oriunde, insa numai atunci cand este cu adevarat nevoie. "Altfel, prefer sa-mi petrec timpul facand alte lucruri mult mai interesante. Poate ca prin prisma meseriei mi-am pierdut rabdarea de a-mi petrece mult timp in magazine pentru mine, personal."
Consultantul nu crede deloc in terapia prin shopping. "Bani si timp irosite, plus o sursa de nervi pentru viitor. In momentele dificile, mintea si concentrarea noastra sunt canalizate intr-o alta directie, astfel ca orice achizitie se face mecanic. De cele mai multe ori obiectele vestimentare, si nu numai, cumparate in astfel de momente, ajung sa zaca undeva aruncate prin dulap, departe de ochii nostri."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro