Microcar pentru microsoferi

Postat la 26 martie 2007 4115 afişări

12.600 de euro si orice adolescent de peste 16 ani poate sa isi conduca singur masina. Si nu este vorba de jeep-ul familiei, furat din garaj, ci de Microcar, masina conceputa special pentru nevoile tinerilor care nu au voie inca, dar vor cu orice pret sa sofeze.

Articolul despre Microcar era cat pe ce sa ramana fara ilustratie. In ziua cand era programata sedinta foto, ia masinuta de unde nu-i, pentru ca proprietarul tocmai isi dusese "bolidul" la service pentru reparatii. Microcar este noul concept de automobil, intrat de curand pe piata romaneasca, adresat tinerilor care vor sa conduca fara a avea varsta legala pentru asta. Soferii pana in 16 ani nu au nevoie decat de un curs de legislatie rutiera si pot rula in voie pe sosele. Totusi, impedimente exista, dar sunt de ordin tehnic. Masina poate atinge o viteza maxima de 45 km/h, avand in vedere segmentul de clienti careia ii este adresat, dar si puterea dezvoltata de cei doar 4,5 CP de care dispune Microcar MC1. In plus, micile masini nu au voie pe autostrada, avand limita de viteza setata la 45 km/h.
Modelul fabricat in Franta poate fi cumparat si de la reprezentanta din Bucuresti, Reva Romania, importator de scutere si autoturisme cu propulsie electrica, si s-au vandut deja in 25 de exemplare intr-un an de la comercializare.

Pretul acestor vehicule variaza intre 8.000 si 12.000 de euro, in functie de dotari. Astfel ca un Microcar obisnuit vine dotat cu inchidere centralizata, jenti aliaj, incastratii de lemn, ornamente cromate, airbag-uri si tavan de sticla.


Fast & Furious
Clientii? Tineri si pasionati, desigur, de Fast & Furious. "Am auzit de Microcar in anul 2006 si mi-am dat seama ca in sfarsit pot conduce o masina pe strazile din Bucuresti. Am mai condus si inainte, dar doar in garajul casei. Luam masina tatalui si a mamei si, fiind garajul foarte mare, am invatat sa intorc masina si sa merg in marsarier", povesteste Catalin Golea, posesorul unui vehicul Microcar, pe care si l-a achizitionat in urma cu un an de zile, cand avea 16 ani. "Eram la un pas de a iesi pe strada cu masinile parintilor, asa ca am decis, impreuna cu ei, sa cumparam un moped (vehicul cu 2, 3 sau 4 roti care are viteza maxima de 45 km/h si puterea de 4 kw pentru motorul cu aprindere - n.r. - cum este trecut vehiculul Microcar in Codul rutier). Le-am aratat parintilor mei ca stiu sa conduc si au fost de acord sa incercam si varianta asta", adauga acesta.
Cel mai tanar posesor al unui "bolid" Microcar are numai 5 ani. Chiar daca legea nu ii permite sa circule cu acesta pe strada, copilul merge cu ea prin curtea casei. Mai mult, pentru ca acesta sa ajunga la pedale, mopedului i s-au adus modificari semnificative in interior. La polul opus, cel mai in varsta posesor are 68 de ani.


"Barbarii" si argintiul
Microcar este adresata persoanelor sub 18 ani sau celor care nu vor sau nu pot sa-si ia permisul de conducere. Acest lucru ar putea duce cu gandul ca femeile sunt cele mai fidele cliente ale acestui tip de masina care se conduce la fel de usor ca o masina de jucarie. Surpriza insa! Cei mai mari cumparatori sunt tot barbatii, care nu mai au rabdare sa li se "bifeze" in buletin varsta legala pentru condus. Astfel incat acestia reprezinta majoritatea posesorilor de Microcar, intr-un procent de 60%. Microcar este disponibila in 5 culori - rosu, albastru, bleumarin, argintiu si o nuanta de verde mineral - insa cei mai multi prefera culoarea argintiu pentru vehiculele lor marca Microcar. "Este culoarea cea mai ceruta de catre clientii nostri. Motivatia lor este ca aceasta nuanta este eleganta si foarte usor de intretinut. Iar la varsta lor lucrul acesta este important", este de parere Cristian Dan, director general al Reva Romania.


Masina speciala, pret normal
Cu 12.700 de euro, Catalin si-a vazut, in curtea casei, prima masina cu care putea iesi in trafic. "M-a costat cam mult. In plus i-am adus si modificari pentru ca voiam sa fie dotata cu tot ce trebuie", spune acesta. Asa ca micului "bolid" i s-au mai adaugat viniluri pe capota si laterale, volan MOMO, jante de aluminiu, MP3 player, boxe si subwoofer. Tradus in euro tuningul masinii inseamna aproximativ 2.300 de euro. Desi mai avea 2 ani pana sa-si ia permis de conducere, Catalin nu a mai avut rabdare. "Nu am mai asteptat, pentru ca voiam neaparat sa conduc. Si oricum mai am un BMW de V.T.M (viteza pe traseu montan) oferit de fratele meu, asa ca la 18 ani voi putea sa folosesc si treptele de viteza superioare", marturiseste acesta.
Pe langa toate cheltuielile de intretinere, Catalin mai trebuie sa plateasca inca 500 de lei pentru revizia tehnica. Dar este multumit de mopedul lui, cu care a strabatut tot Bucurestiul. "Eu merg des cu mopedul Microcar, pentru ca fac parte dintr-o Asociatie Club Sportiv, Anonymous Motorsport, si merg foarte des la aceste intalniri de racers. Am mers si in afara Bucurestiului cu mopedul meu. Am fost la Lehliu, la Snagov si la Sinaia si chiar imi place cum merge", spune tanarul sofer.


Frana si acceleratie
Mopedul Microcar MC1 are motorizare diesel, doua locuri si... doua pedale - frana si acceleratie - care fac ca acest vehicul sa fie usor de manevrat. Pentru adolescentii cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani, care doresc o masina mai puternica exista si o alta varianta. Microcar MC2 Family, ce merge pe benzina, are 21 CP si poate atinge o viteza maxima de 95 km/h. Pentru mai multi cai putere este nevoie si de mai multa straduinta din partea soferului. Acesta trebuie sa aiba, pe langa cursul de legislatie rutiera, si permis subcategoria B1. Clientii mopedelor Microcar sunt cu precadere adolescenti cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani. Dar, din randul posesorilor de Microcar, mai fac parte si oameni in varsta care nu mai pot circula cu autovehicule obisnuite sau cei care au ramas fara permis. In afara de avantajul ca se pot conduce fara permis, aceste mopede au si un consum redus de combustibil, aproximativ 3,5%.


46 de masini pe zi
Masinile Microcar sunt produse in vestul Frantei, fiind o divizie a Grupului Beneteau, cel mai mare producatori de iahturi de lux din Europa. Microcar s-a lansat in 1982, cand a introdus pe piata europeana primele masini cunoscute sub numele de quadriciclomotoare - adica un vehicul cu 4 roti care intra in categoria mopedelor. Astazi se produc 46 de mopede pe zi, cu vanzari de 10.000 de bucati pe pietele din Europa. In Anglia, aceste masini reprezinta 80% din sectorul quadriciclomotoarelor din Anglia. Insa cei mai impatimiti conducatori de Microcar sunt in Spania si Italia, tarile cu cele mai mari vanzari de astfel de mopede.



Specificatii tehnice
Microcar MC1 Si MC2
Cutie viteze: automatica
Tip motor: diesel injectie, multipunct, 4T
Producator motor: Lombardini sau Yanmar
Nr. cilindri: 2
Putere: 4 KW
Cilindri: 505 cm3 / 523 cm3
Cuplu maxim: 19,6 Nm
Racire: radiator
Alternator: 480 W
Capacitate rezervor: 16 l
Raza intoarcere: 4,1 m
Viteza maxima: 45 km/h
Tip frana fata/spate: discuri
Volum portbagaj MC1: 800 l
Volum portbagaj MC2: 1.300 l
Consum la 100 km: 3-3,5 l
Greutate gol: 349 kg
Greutate MC1 plin: 630 kg
Greutate MC2 plin: 650 kg
Nr. scaune: 2
Caroserie: ABS

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Microcar,
pentru,
microsoferi
/arta-si-societate/lifestyle/microcar-pentru-microsoferi-4073711
4073711
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.