Un pic de discretie
Recesiune sau nu, austeritatea nu prea le prieste celor superbogati, care cauta in continuare luxul cu care sunt obisnuiti. Au constatat-o reprezentatii marilor case de moda care si-au prezentat recent noile colectii la Saptamana Modei de la Paris.
Cu toate ca, in mod normal, brandurile de moda castiga mai multi bani din parfumuri, bijuterii, genti sau pantofi, segmentul haute couture este cel ce le permite creatorilor sa atraga cliente cu pretentii din noua generatie de superbogati aparuti in tarile cu o economie in ascensiune. Astfel, daca in trecut comenzile de articole de vestimentatie lucrate manual, al caror pret porneste de la circa 20.000 de euro (dar pot ajunge si la o suma de zece ori mai mare) veneau din partea membrelor aristocratiei europene si a mostenitoarelor americane, in timp clientela s-a marit, ajungand sa includa printese din Orientul Mijlociu, sotii si amante ale oligarhilor rusi si fiice ale magnatilor indieni, taiwanezi sau chinezi.
Pe langa noile cliente, si cele deja abonate la marile case de moda au dat de inteles ca, dupa o perioada cand au fost mai stranse la punga, doresc sa se rasfete din nou cu creatii haute couture. Cum ostentatia nu este insa privita cu ochi buni in actualul context economic, clientele instarite opteaza pentru un lux discret, fara simboluri evidente ale bogatiei. Creatorii se conformeaza acestor cerinte, dupa cum recunoaste Karl Lagerfeld, "creierul" casei Chanel, care pentru prima oara in cariera sa a realizat o colectie fara emblemele personale: accente de negru, albastrul uniformelor de marinar si nasturi de aur.
In aceste conditii, chiar daca participantii la recentul Forum Economic de la Davos au parut de acord ca va urma o revenire lenta a economiei, cu posibile momente de scadere, segmentul haute couture se tine tare. Una dintre categoriile pe care mizeaza o constituie celebritatile de la Hollywood, a caror aparitie la un eveniment precum gala premiilor Oscar intr-o tinuta creata de o mare casa de moda le asigura vanzari consistente pe tot globul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro