Poseta dvs., domnule

Postat la 16 ianuarie 2007 1 afişăre

Gentile au fost destinate prin traditie sexului frumos. Acum insa nu e nevoie decat de o plimbare pe Champs Elysées sau pe High Street-ul londonez pentru a capata convingerea ca imaginea barbatului modern nu mai poate fi completa fara o geanta.

Gentile au fost destinate prin traditie sexului frumos. Acum insa nu e nevoie decat de o plimbare pe Champs Elysées sau pe High Street-ul londonez pentru a capata convingerea ca imaginea barbatului modern nu mai poate fi completa fara o geanta.

 

Inceputul a fost probabil episodul din "Friends" cand Rachel a adus acasa cel mai nou model de geanta pentru barbati de la Ralph Lauren. La inceput, Joey, cel mai "fashion victim" dintre personajele masculine, dar si cel mai mandru de asta, nici nu concepea sa poarte asa ceva. Ramas intr-o seara singur insa, el si cu geanta au ajuns sa se imprieteneasca, iar Joey in scurt timp a devenit atat de dependent de geanta sa incat nici macar nu mai concepea sa iasa din casa fara ea.

 

Si n-a fost singurul. "Gentile pentru barbati au inceput sa fie prezente in colectiile marilor creatori de moda incepand cu al doilea razboi mondial. Totusi, de-abia in anii ’80, pe fondul dezvoltarii zonei accesoriilor pentru barbati, acestea s-au individualizat", spune Alin Galatescu, analist de moda. Despina Andrei, critic de moda, crede ca ultimii zece ani au fost definitorii pentru accesoriile masculine, iar Prada, Louis Vuitton sau Gucci au reusit sa le puna cel mai bine in valoare.

 

Cu toate ca gentile pentru femei sunt adevaratele vedete din prezentari, cu modele precum Birkin de la Hermes sau Spy de la Fendi, care au inregistrat recorduri de vanzari si au intrat in istorie, se pare ca pana la urma barbatii au fost primii care au purtat o geanta. "Primele genti asumate istoric au fost cele ale vanatorilor si ale primitivilor care adunau lemne - ocupatii masculine prin excelenta", spune Galatescu.

 

Analistul de moda se declara chiar un mare fan al gentilor, precizand ca are o colectie proprie de 30 sau 40 de modele din linia Addidas by Stella McCartney, Gap sau Zara Men. "Gentile le folosesc pentru un scop pur tehnic, am foarte multe materiale documentare, reviste, CD-uri, mai nou car si laptop-ul. Am genti cu multe buzunare, foarte compartimentate. Nu-mi plac gentile monovolum in care bagi mana pana la cot pentru a gasi ceva", spune Galatescu.

 

In Romania insa, gentile pentru barbati nu sunt considerate neaparat un accesoriu fara de care nu poti iesi pe strada. De fapt, nici macar un accesoriu cu care poti sa te afisezi. "La nivel de masa va mai dura cativa ani pana sa prinda aceasta tinuta. Cei care nu sunt trendsetteri nu o adopta imediat, insa vedetele in voga sau pasionatii de moda apar imediat in public cu modelul preferat", crede Despina Andrei.

 

Iar Dana Iuga, o tanara designer de accesorii, e de parere ca romanii nu sunt atrasi de ideea de a purta genti inclusiv din cauza mentalitatii ca acestea reprezinta un accesoriu exclusiv feminin. "Pana acum, imaginea gentii purtate de un barbat a fost promovata foarte putin sau chiar deloc in Romania. Cu toate acestea, ma bucura faptul ca am inceput sa vad din ce in ce mai des pe strada barbati «accesorizati». Probabil ca mentalitatea si stilul vestimentar al celor din UE isi pun amprenta si asupra romanilor", spune designerul.

 

Dana Iuga a realizat propria colectie de accesorii, pentru a completa ansamblurile vestimentare ale colectiei "Paparazzi by Dan Arcus". "Realizarea unei colectii de accesorii pentru barbati a fost ceva nou pentru mine, deoarece pana in acel moment concepusem doar colectii feminine."

 

La realizarea gentilor, care imitau forma unui aparat foto, s-au luat in considerare necesitatile practice, din punctul de vedere al compartimentarii interioare. Pentru realizarea tehnica s-au folosit materiale naturale si imitatii, intr-o gama de texturi si culori adecvata colectiei lui Dan Arcus. Insa gentile realizate de Dana Iuga nu se gasesc momentan pe piata, pentru ca a fost vorba doar o colectie de imagine, iar produsele le-a impartit prietenilor.

 

De altfel, un barbat pasionat de moda care isi doreste o geanta fashion nu prea are de unde alege din magazinele din Romania. Insa lucrurile sunt pe cale sa se schimbe. Firma Musette pregateste lansarea unei colectii noi dedicate exclusiv barbatilor, sub brandul Giannini. "Am dezvoltat o noua colectie care va avea doua game de produse: gama clasica eleganta si cea sport casual trendy. Avem o echipa care lucreaza cu casa italiana Giannini, ce produce pantofi de aproape 100 de ani in Italia", spune Diana Dumitran, reprezentant al Musette.

 

Cei de la Musette spun ca ideea a venit in momentul cand au observat ca pe piata nu exista genti fashion pentru barbati si au realizat ca exista o nisa care trebuie exploatata. Linia va avea culori neutre, gri, maro, negru, cu efecte speciale care dau un aspect de invechire, un look vintage. Reprezentantii Musette spun ca anul viitor se vor purta auriu si bronz satinat, iar gentile vor avea si astfel de accesorii. Linia va fi reprezentata in magazine. "Cred ca barbatii vor reactiona foarte bine. In sezonul trecut am avut o linie cu doua modele de pantofi sport, care au avut foarte mult succes. Cumparatorii au venit atunci in magazine si ne-au intrebat despre genti", spune Dumitran, care estimeaza ca noua colectie va fi lansata incepand cu sezonul primavara-vara 2007.

 

Pe piata internationala, Louis Vuitton, care a facut istorie cu linia sa de genti pentru femei, a lansat sezonul acesta peste zece linii diferite de accesorii pentru barbati, de la serviete la genti de moda.

 

Unele dintre cele mai bine vandute genti se gasesc la Mulberry, unde vanzarile de genti pentru barbati au crescut cu 62% intr-un singur an, iar linia respectiva aduce 20% din totalul cifrei de afaceri doar in Marea Britanie. Stuart Vevers, care a preluat functia de designer al Mulberry cu doi ani in urma, crede ca vanzarile vor continua sa creasca, in prezent existand 30 de modele dintre care se poate alege. Care este formula lui Vevers? "Ma concentrez asupra detaliilor masculine. M-am inspirat din gentile din trecut - cele militare, ale vanatorilor sau pescarilor". Asemenea genti sunt bogate in detalii functionale pe care Vevers le adapteaza la stilul de viata modern, urban. "Este o functionalitate masculina care ii face pe barbati sa se simta bine si oarecum in siguranta". Desigur, forma este la fel de importanta ca functionalitatea. "Pana la urma, o geanta trebuie sa se potriveasca cu toate hainele din garderoba unui barbat", spune Stuart Vevers.

 

In cazul Mulberry, atentia este concentrata asupra tonurilor subtile, naturale si a pielii cu aspect invechit. "Modelele capata o autenticitate care este extrem de masculina", spune Vevers. Si desi varful de gama al colectiei Mulberry consta inca in doua sau trei stiluri traditionale de serviete din piele, redesenate recent de Vevers pentru a capata un look mai contemporan, accentul se pune acum pe stilul mai relaxat, casual.

 

Cele mai populare se pare ca sunt gentile tip ghiozdan, care au atasata o bareta lunga pe care barbatii o pot purta pe umar sau in diagonala. Cel mai bine vandut model Mulberry este Rockley (740 de euro) care are suficient spatiu pentru un laptop si dosare, dar are un stil suficient de adaptabil pentru a fi purtat si in weekend. Modelul Eastwood (1.180 de euro) este chiar mai spatios, are suficienta capacitate pentru a sustine obiectele necesare pentru slujba, echipamentul de gimnastica si sa se poata transforma chiar in geanta de voiaj.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Poseta dvs.,
domnule
/arta-si-societate/poseta-dvs-domnule-1007969
1007969
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.