Alexandr Jeleascov CEO, Packeta România
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Transformarea digitală în logistică este un proces continuu, atât din perspectiva eficientizării proceselor operaţionale interne, cât şi din perspectiva interacţiunii cu clienţii, având ca scop rentabilitatea veniturilor companiei. Pe de altă parte, transformarea digitală reprezintă, în esenţa ei, o revoluţie în domeniu, dar nu numai pentru companii, ci şi pentru clienţii finali ai serviciilor pe care le oferim.
Aceştia pot intra mult mai rapid în posesia coletelor şi pot şti în orice moment unde se află acestea din momentul în care au plasat comanda, pot rezolva mult mai rapid eventuale situaţii ce pot apărea în tot procesul acesta de livrare etc.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Packeta inovează permanent şi are ca obiectiv strategic digitalizarea tuturor proceselor posibile în industrie. Câteva dintre lucrurile pe care le-am făcut la nivelul grupului şi care, gradual, vor fi adaptate şi implementate şi în România:
• Lansare a unui widget de puncte pickup – motor de căutare pentru identificarea uşoară a punctelor pickup din Europa Centrală şi de Est;
• Livrarea comenzilor direct în portbagajul maşinilor Škoda, utilizând o aplicaţie mobilă (Republica Cehă –proiect pilot în Praga);
• Z-Boxuri – instalarea de puncte pickup contactless, alimentate de un panou solar şi controlate de o aplicaţie mobilă (Republica Cehă, Slovacia);
• PackMan – Packeta a lansat operarea sortatoarelor robotizate PackMan la depozitele sale.
Experienţă: Este specialist în logistică internaţională şi coordonează extinderea grupului Packeta în Europa de Est, gestionând şi activitatea sucursalei Packeta România.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Logistică şi e-commerce.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
Prin optimizarea proceselor interne şi a costurilor operaţionale.
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
La nivel de grup, Packeta a investit în mai multe astfel de proiecte:
• PackMan – Packeta a lansat operarea sortatoarelor robotizate PackMan la depozitele sale;
• Livrare în portbagajul maşinilor Škoda utilizând o aplicaţie mobilă.
• ZET – robot vocal inteligent, care răspunde la cele mai frecvente întrebări şi uşurează încărcarea pe segmentul de serviciu clienţi.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
• Creşterea numărului de colete procesate;
• Eficientizarea timpilor de livrare;
• Modalităţi multiple de livrare.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?
Dinamica digitalizării din ultimii doi ani generează, pe lângă oportunităţi, şi o serie de provocări noi, mai ales pe zona concurenţială. Este esenţial să inovăm continuu din punct de vedere tehnologic în domeniul nostru de activitate, astfel încât să menţinem un nivel ridicat de satisfacţie în rândul clienţilor noştri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro