De ce nu mai lasă Amazon partenerii să scoată la vânzare produse sanitare legate de coronavirus. Ce măsuri a luat eMAG, cel mai mare retailer online din România
Amazon nu mai permite în platforma marketplace oferte noi pentru măşti medicinale, dezinfectant de mâini sau alte produse legate de coronavirus, într-o încercare de a-i opri pe cei care profită de pandemie cumpărând stocuri întregi la preţ redus şi vânzându-le la suprapreţ.
Compania a confirmat informaţia potrivit căreia a trimis o notificare către toţi vânzătorii săptămâna aceasta informându-i că nu îi acceptă pe cei care vor să vândă „măşti medicinale de unică folosinţă, dezinfectant de mâini, şerveţele dezinfectante, spray dezinfectant sau alte produse conexe”, arată informaţiile CNBC.
În timp ce Amazon a decis să blocheze listarea de produse noi din această categorie, compania nu le va elimina pe cele deja listate în aceste categorii, doar dacă acestea încearcă să încalce politica de pricing corect a patformei.
Pe fondul panicii generate de coronavirus oamenii au năvălit în magazinele fizice şi în cele online pentru a cumpăra astfel de produse în încercarea de a se proteja în faţa pandemiei.
Amazon, ca şi alte companii de comerţ online, au încercat să îi oprească pe vânzătorii care au încercat să profite de panică şi au listat produse la suprapreţ.
Ce a făcut eMAG, cel mai mare retailer online din România
La finalul lunii februrarie, eMAG, cel mai mare retailer online din România, a anunţat că va subvenţiona o parte din preţul măştilor medicale, astfel încât acestea să poată fi achiziţionate cu 3 lei bucata.
Compania a luat atunci această decizie întrucât unii vânzători din platformă încercau să capitalizeze panica şi să vândă la suprapreţ.
„În ultimele zile, pe fondul discuţiilor referitoare la riscul crescut de infecţie cu Covid-19 (Coronavirus) în rândul populaţiei, stocurile de măşti medicale la preţurile obişnuite s-au epuizat. În aceste condiţii, am văzut cu toţii o creştere foarte mare a preţurilor la aceste produse care erau vândute de selleri prin platforma marketplace şi am identificat câteva soluţii care să rezolve situaţia actuală, în beneficiul clienţilor. Dată fiind amploarea fără precedent a cererii pentru astfel de produse am identificat stocuri în România şi am cumpărat tot ce se putea găsi în ţară, de la distribuitorii existenţi. Astfel, am achiziţionat măşti şi la preţul de 7 lei/bucata, însemnând 350 de lei setul de 50 de bucăţi, şi am decis să suportăm diferenţa de preţ în toată această perioadă astfel încât clienţii să le poată cumpăra la 3 lei bucata”, a transmis eMAG, la finalul lunii februarie.
Recent, eMAG a eliminat orice fel de comision din partea Marketplace pe durata acestei situaţii de criza, pentru produsele precum “mască chirurgicală”, “halate medicale”, “bonete/botoşi de unică folosinţă, “costume de protecţie medicale”, “geluri şi săpunuri antibacteriene/dezinfectante”, “dezinfectanţi pe bază de alcool şi/sau clor”, “alcool sanitar” comercializate pe platformă.
Produsele pentru care vânzătorii din Marketplace vor practica preţuri peste medie, vor fi blocate de la vânzare, aşa cum i-a anunţat retailerul pe terţi.
„Pentru a proteja interesele clienţilor noştri am comunicat partenerilor din marketplace că vom urmări foarte atent preţurile şi condiţiile comerciale aplicate pe platformă şi feedbac-ul clienţilor, iar în măsura în care vom identifica situaţii în care încrederea clienţilor este înşelată, vom lua toate măsurile care se impun”, a transmis eMAG, pentru ZF.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro