Inovaţii pentru companiile care rămân loiale hârtiei
Într-un mediu care se îndreaptă tot mai mult spre digital, ce rol mai are hârtia şi care este strategia producătorilor de imprimante pentru viitorul apropiat? Cum vrea Epson să poziţioneze imprimarea în această lume şi care sunt principalele arme ale companiei?
La standul Epson, din cadrul CeBIT, unul dintre cele mai mari târguri de IT din lume, un tânăr tuns scurt cu o freză pompadour spune publicului că până va termina el prezentarea, maşinăria din spatele lui va recicla câteva foi de hârtie imprimate pentru a fi utilizate din nou.
Invenţia se numeşte PaperLab şi este dezvăluită pentru prima dată publicului european la tâgul CeBIT din Hanovra, produsul japonezilor aflându-se la vânzare în ţara de origine din decembrie 2016. PaperLab este un produs cu ajutorul căruia companiile îşi pot refolosi hârtiile, fără să mai fie nevoite să ducă deşeurile de acest tip la fabricile de reciclare. PaperLab este o componentă a viziunii Epson pentru viitorul industriei de printing, fiind primul sistem de fabricare a hârtiei în birou prin procesare uscată din lume.
„De ani de zile se vorbeşte despre birourile fără hârtie (paperless office), dar noi nu credem că o să se întâmple prea curând. Vrem să le oferim posibilitatea companiilor să folosească hârtia fără să-şi facă griji legate de mediu. PaperLab transformă hârtia printată, uzată, într-o hârtie nouă care poate fi folosită iar. Creăm acest ciclu în interiorul unui birou”, spune Rob Clark, vicepreşedinte senior al Epson Europa, care recunoaşte că industria de printing este una veche, dar care se află într-o fază unde schimbările se produc foarte repede.
PaperLab ia hârtia uzată, o transformă în fibre, o albeşte; apoi, sub presiune este realizată noua bucată de hârtie A4, A3 sau cărţi de vizită albe sau color. Potrivit reprezentanţilor companiei, PaperLab produce 12 hârtii noi într-un minut sau 720 într-o oră printr-un proces uscat, cu un volum minim de apă, aceasta fiind necesară pentru menţinerea unui anumit nivel de umiditate în interiorul maşinăriei. Un proces nu tocmai rapid, luând în calcul că imprimantele de azi pot printa peste 100 de pagini pe minut.
Produsul realizat de Epson nu este neapărat destinat doar companiilor ecologice, ci în special firmelor interesate şi îngrijorate de securitatea datelor. „Unele bănci cheltuiesc foarte mulţi bani pentru securitatea datelor. Datele clienţilor sunt printate pe hârtie care trebuie păzită, e nevoie să angajezi oameni de securitate care să păzească hârtiile până la fabrica de reciclare”, spune Kazuyoshi Yamamoto, preşedinte al Epson Europa. El este apoi completat de Rob Clark: „Se vorbeşte mult despre securitatea datelor, dar discuţia cea mai aprigă rămâne legată de mediul digital. Însă aceeaşi problemă există şi în mediul real. Există multe date personale imprimate pe hârtie”.
Primii clienţi din Japonia pentru acest produs au fost autorităţile, care lucrează cu date sensibile, dar potrivit lui Yamamoto primăriile au achiziţionat produsul şi pentru a educa copiii asupra impactului pe care-l are printarea asupra mediului înconjurător şi nevoia de reciclare. „Ţinta noastră este să creăm un ecosistem al birourilor unde sunt folosite imprimante ecologice inkjet alături de PaperLab pentru reciclare. Viziunea mea pentru viitor este o lume în care poţi printa cât vrei apoi poţi recicla. Într-o zi sper să dezvoltăm îndeajuns produsul astfel încât să fie folosit în fabrici, birouri şi chiar - de ce nu? - acasă”, a spus şi Minoru Usui, preşedintele global al Epson, în cadrul conferinţei de la CeBIT.
În momentul de faţă, produsul are un cost ridicat (200.000 de dolari), recunoscut şi de Yamamoto, care spune că „trebuie să mai dezvoltăm produsul, să-l micşorăm, să reducem preţul şi să găsim clientul care are nevoie de o soluţie pentru protejarea datelor”. Compania plănuieşte să lanseze oficial produsul în Europa începând cu jumătatea anului 2018. „Foarte mulţi clienţi sunt interesaţi, dar aşteptăm şi reacţii mai concrete. Acum este arătat pentru prima dată în Europa. Este foarte dificil să estimăm câte unităţi vom vinde, deoarece vom dezvolta produsul în continuare pentru a duce costul în jos”, răspunde Clark legat de vânzările aşteptate pentru acest produs. Deşi nu a vrut să dezvăluie câţi bani au fost investiţi în dezvoltarea PaperLabs, Clark a menţionat că în jur de 1,5 milioane de dolari sunt investiţi zilnic în cercetare şi dezvoltare.
Un alt element al strategiei Epson pentru următorii ani şi un răspuns dat de Epson producătorilor de imprimante cu laser îl reprezintă imprimanta Workforce Enterprise.
Prin acest produs, compania japoneză vrea să introducă imprimarea cu tehnologia inkjet în birouri, unde acum preponderent este folosită tehnologia bazată pe laser. „În trecut, existau nişte probleme de stabilitate şi reabilitate ale printerului cu injekt în comparaţie cu cel cu laser, dar am îmbunătăţit tot mai mult produsele noastre şi am început să intrăm în sectorul industrial, unde timpul pierdut (downtime) nu poate fi acceptat. Am ajuns la un punct unde această tehnologie poate fi folosită cu succes şi de companii”, spune Kazuyoshi Yamamoto.
Potrivit BCC Research, piaţa globală a produselor cu tehnologie inkjet va creşte de la 4,2 miliarde de dolari, cât a fost estimată în 2016, la 125 de miliarde de dolari în 2021, cu o rată anuală de creştere de 24,6%. Această explozie a pieţei nu se datorează doar industriei de printing, ci şi faptului că se găsesc mai multe utilizări ale acestei tehnologii, precum decorarea produselor sau în realizarea display-urilor TV şi monitoarelor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro