Afacerea originală inventată de un român după ce a realizat că pe piaţa din ţara noastră nu există aşa ceva şi foarte mulţi oameni au nevoie de aceasta
De multe ori, pentru companii, găsirea furnizorilor de produse şi servicii este un proces greoi, fiind nevoie să caute pe mai multe canale şi să facă inclusiv munca de verificare a acelor posibili colaboratori. Un start-up local s-a gândit însă să rezolve această problemă şi a creat o platformă prin intermediul căreia companiile au la dispoziţie o gamă personalizată de leaduri de business verificate.
Start-up-ul, numit Businessverse, a pornit cu industria de producţie şi cu cele complementare acesteia, însă treptat va adăuga şi companii din alte arii de activitate. Platforma Businessverse a fost lansată la începutul lunii decembrie în faza beta.
„Povestea începe acum un an de zile. Eram în căutarea unor potenţiali clienţi pentru o serie de servicii pe care doream să le oferim şi am tot căutat pe internet, dar nu am găsit un loc unde să pot să-i găsesc pe aceşti clienţi. Opţiuni există, cauţi pe LinkedIn, eventual dai anunţuri, etc., însă în concluzie era un proces greu, complex, şi nu reuşam să ajung acolo unde vroiam eu. Şi de atunci s-a însămânţat ideea unei platforme care în timp s-a dezvoltat. Acum am ajuns la stadiul în care ne dorim să construim această platformă care să fie un business networking la final, o platformă în care companiile să intre în contact pe criteriul încrederii“, a povestit în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Marius Vădăstreanu, cofondator şi CEO al Businessverse. De profesie inginer, el a pornit practic proiectului Businessverse ca urmare a unei nevoi proprii de care s-a lovit în cadrul companiei din grupul Renault în care lucrează.
În prima fază, platforma Businessverse se axează pe domeniul de producţie, adresându-se companiilor care activează în această industrie sau în domenii ce furnizează servicii şi produse conexe pentru acest domeniu.
Cum va funcţionează însă paltforma Businessverse?
„Este un concept de business networking şi practic prima etapă e aceeaşi ca şi la social network şi anume există o înregistrare. Diferenţa este însă că în procesul de înregistrare noi am inserat această etapă în care verificăm companiile care se înscriu. În platformă vor fi doar companii care sunt active, nu companii în insolvenţă, companii care sunt răuplatnice sau companii care sunt pe liste de sanţiuni naţionale sau internaţionale. Ne dorim ca cei care interacţionează pe platformă să câştige timp şi să nu mai stea să facă verificările, să fie o încredere directă, aşa cum ai găsit un prieten. După ce verificăm compania, verificăm şi persoana, verificăm că e cu adevărat cea care se înscrie acolo şi verificăm rolul persoanei în companie. Este important să avem toate aceste trei etape de verificare, pentru că încrederea este cuvântul de ordine în business”, a explicat cofondatorul şi CEO-ul Businessverse.
După procesul de înregistrare, companiile ajung efectiv să utilizeze platforma şi să interacţioneze cu alte companii în funcţie de nevoile pe care le au, având posibilitatea de a posta sau căuta servicii, produse, proiecte pe baza mai multor criterii, astfel încât să ajungă uşor la ceea ce au nevoie.
„Poţi să vezi oportunităţi postate de alte companii şi care ţi se potrivesc ţie sau care sunt din industria ta sau care sunt din regiunea ta, astfel încât să poţi aplica la ele sau pur şi simplu de interes, dar în general ideea este să poţi să intri în contact cu noi parteneri. Există pagini de companie, există pagină pentru persoana care este înregistrată în platformă şi un feed cu oportunităţile, plus un motor de căutare care îţi permite să găseşti companii, persoane sau oportunităţi după o serie de criterii”, a punctat el.
Dezvoltarea platformei Businessverse.eu a început în luna martie a acestui an, iar acum echipa face ultimele teste pentru versiunea beta fiind lansată pe 1 decembrie. Perioada de testare, va dura circa 2-3 luni, iar apoi start-up-ul va începe să monetizeze. În primul an de funcţionare, start-up-ul şi-a propus să atragă 2.000 de utilizatori pe businessverse.eu, care să genereze venituri de circa 2-3 milioane de euro. Modelul de business al Businessverse se bazează pe subscripţii anuale pe trei nivele - un abonament basic, unul premium şi unul premium plus. “Diferenţierea se face la numărul de utilizatori, numărul de oportunităţi postate şi acoperirea geografică. Adică, abonamentul Basic costă 100 de euro şi oferă acces unui utilizatori pentru 10 postări şi doar România. La abonamentul Premium vor fi 5 utilizatori, 50 de postări şi toată regiunea în care suntem. Iar abonamentul Premium Plus va fi global şi va cuprinde 10 utilizatori şi 100 de oportunităţi. Normal, ar trebui să fie suficiente pentru un an”, a precizat Marius Vădăstreanu.
Investiţia alocată până acum dezvoltării platformei se ridică la circa 100.000 de euro.
“Sunt resurse proprii, economiile noastre, credite personale făcute între timp. Sunt 100.000 de euro pe care i-am investit în aplicaţie şi nu mai pun la socoteală timpul. Iar pe mai departe o să fie nevoie de mai mulţi bani pentru a dezvolta şi a integra şi alte functionalităţi care le avem în vedere, inclusiv inteligenţă artificială şi blockchain”, a menţionat el.
Start-up-ul are nevoie acum de o investiţie de minim 50.000 de euro pentru a finaliza dezvoltarea anumitor funcţionalităţi din platformă, iar ulterior de circa 200.000 – 300.000 de euro pentru a investi în marketing, dar şi în partea operaţională. „Noi ştim că suntem o companie în faza «early stage», în care nu poţi să te gândeşti la o investiţie foarte mare. Altfel aş putea spune că am avea nevoie poate chiar de milioane de euro ca să aducem cât mai repede funcţionalităţi noi, să investim cât mai mult în marketing, astfel încât să atragem cât mai repede clienţi. Dar într-o primă fază avem o nevoie, să spunem, urgentă, de circa 50.000 de euro ca să terminăm acele funcţionalităţi pe care noi le-am lăsat la coadă, cele din background, pe care clienţii nu le văd, nu interacţionează cu ele, dar de care avem nevoie. Şi apoi în etapa următoare avem nevoie între 200.000 - 300.000 de euro ca să investim în marketing, dar şi în echipă, în partea operaţională“, a spus Marius Vădăstreanu.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Invitat: Ana Maria Stancu, fondator al Bucharest Promo Robots
Ce face? Este un integrator de roboţi umanoizi şi de servicii, care oferă şi servicii de training şi de consultanţă în integrare digitală, iar recent a devenit parte din Citi Cluster, un proiect iniţiat de Universitatea Naţională de Ştiinţe şi Tehnologie POLITEHNICA Bucureşti (noua denumire a Politehnicii din Bucureşti), care are ca ţintă dezvoltarea de soluţii inovatoare pentru oraşe inteligente.
„Astăzi am semnat actele pentru a depune documentele în vederea stabilirii formale a acestui cluster care este centrat pe ideea de smart city. Ce mi-a plăcut foarte mult şi de ce am decis să intrăm în această alianţă, este faptul că au gândit acest Smart City pe mai multe componente. În primul rând - «Smart People». Aceasta a fost ideea care ne-a atras pe noi cel mai mult, pentru că lucrând acum în zona de educaţie şi pentru copii şi pentru adulţi, odată ce introducem Smart City, trebuie să ne asigurăm că oamenii înţeleg tehnologia, înţeleg şi riscurile de a folosi tehnologia şi mai ales înţeleg utilitatea ei în viaţa cotidiană. Dacă introduci o aplicaţie, să spunem, în care poţi să vezi anumite lucruri din comunitate, ar fi bine ca cetăţenii să înţeleagă şi utilitatea, dar şi cum funcţionează un pic în spate lucrurile. Adică să zicem că avem o aplicaţie de parcare. Ar trebui să înţeleagă cetăţeanul faptul că tu vezi locurile libere de parcare pentru că ai nişte senzori acolo şi că datele sunt transmise undeva. Asta este general valabil, nu doar pe zona de Smart City.“
2. Invitat: Marius Vădăstreanu, cofondator şi CEO al Businessverse.
Ce face? A dezvoltat o platformă prin intermediul căreia companiile au la dispoziţie o gamă personalizată de leaduri de business.
„Noi ştim că suntem o companie în faza «early stage», în care nu poţi să te gândeşti la o investiţie foarte mare. Altfel aş putea spune că am avea nevoie poate chiar de milioane de euro ca să aducem cât mai repede funcţionalităţi noi, să investim cât mai mult în marketing, astfel încât să atragem cât mai repede clienţi. Dar într-o primă fază avem o nevoie, să spunem, urgentă, de circa 50.000 de euro ca să terminăm acele funcţionalităţi pe care noi le-am lăsat la coadă, cele din background, pe care clienţii nu le văd, nu interacţionează cu ele, dar de care avem nevoie. Şi apoi în etapa următoare avem nevoie între 200.000 - 300.000 de euro ca să investim în marketing, dar şi în echipă, în partea operaţională.“
3. Invitat: Cosmin Costea, VP of sales în cadrul theMarketer pentru regiunea Europei Centrale şi de Est.
Ce face? A creat o platformă de e-mail marketing şi loializare pentru industria de e-commerce. În nouă luni de la lansarea oficială, ce a avut loc în martie, start-up-ul a ajuns la un portofoliu de câteva sute de clienţi şi la venituri lunare de circa 100.000 de euro. Pe termen lung, în următorii cinci ani, ţinta start-up-ului este de a ajunge la 50.000 de clienţi plătitori la nivel internaţional.
„Avem câteva sute de clienţi în prezent, magazine online din România şi din străinătate. Practic, noi suntem o soluţie «.com», o soluţie internaţională, doar că am avut şansa să fie dezvoltată de o echipă din România. Avem clienţi în foarte multe pieţe, în special din Europa Centrală şi de Est, dar şi din pieţe mai îndepărtate, de exemplu din Orientul Mijlociu.
Dar poate şi mai important pentru un start-up, un lucru mai puţin obişnuit, este că după şase luni am ajuns deja la «break-even», ceea ce a fost un obiectiv foarte important pentru că investiţia în tehnologie a fost semnificativă ca să ajungem la nivelul acesta de performanţă.
“Rubrica „Start-up Update”
1. Invitat: Grégoire Vigroux, cofondator al bonapp.eco - aplicaţie pentru combaterea risipei alimentare
Ce e nou? Start-up-ul local are în plan să atragă anul viitor o nouă finanţare pentru a putea accelera extinderea la nivel naţional, dar şi în străinătate, pieţele vizate fiind cele din regiune – Bulgaria, Grecia, Republica Moldova şi Ungaria. Până acum, bonapp.eco a obţinut în total investiţii de 1,4 milioane de euro care au ajutat start-up-ul să se dezvolte în Bucureşti şi Cluj-Napoca, oraşele în care este în prezent disponibilă aplicaţia. În cei doi ani de la lansare, aplicaţia a ajuns să aibă peste 200.000 de descărcări şi o reţea de peste 850 de parteneri - de la supermarketuri până la restaurante şi cafenele.
„Dorim să lucrăm cu toţi retailerii mari din România şi vom semna foarte curând un contract important cu unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, iar acest lucru va fi un «game changer» pentru noi. Vom începe un proiect pilot în ianuarie şi dacă creştem împreună cu acest partener cum trebuie şi dacă ne dezvoltăm aşa cum trebuie cu cei 850 de parteneri pe care îi avem deja, vom ajunge la break-even, la profitabilitate în aprilie anul viitor. Iar dacă ajungem la acest nivel, deschidem o nouă rundă de finanţare, de tip seed, care va fi foarte importantă, pentru că prin acea investiţie ne vom dezvolta pe plan naţional şi pe plan internaţional.“
2. Invitat: Teodor Blidăruş, cofondator şi CEO al FintechOS
Ce e nou? Unul dintre cele mai cunoscute startupuri tech lansate pe plan local, ce s-a poziţionat drept un furnizor global de tehnologie pentru bănci, asigurători, organizaţii de creditare şi alte companii de servicii financiare, care a avut o creştere puternică în ultimii ani, a lansat un program de restructurare, ce include şi concedieri din România şi de pe alte pieţe, inclusiv a unor oameni tehnici.
„Cred că în primul şi în primul rând este o ajustare a strategiei, şi strategia asta vizează mai multe arii. Una este ceea ce voi aţi numit restructurare, este baza de costuri, dar inclusiv partea de venituri, zona de ridicare de bani, pieţele pe care ne ne desfăşurăm activitatea. Deci eu cred că aş defini-o ca pe o strategie orchestrată prin care compania devine mai puternică. Una peste alta, dacă stăm şi ne gândim pentru companiile de tip start-up sau chiar şi scale-up, din cauză că sunt foarte dependente de finanţare externă, aceasta este o fragilitate, dacă vrei, iar eu cred că FintechOS la aproape 30 de milioane de dolari venituri la sfârşitul anului ăsta este într-o poziţie bună, să poată să reducă această fragilitate.“
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea startupurilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de startupuri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro